Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İleri Biyoorganik Kimya | MBG6111 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Moleküler Biyoloji ve Genetik ABD Moleküler Biyoloji ve Genetik Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Zerrin Zerenler Çalışkan |
Dersi Veren(ler) | İsmail Kocaçalışkan |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Canlı kimyasında geçen biyolojik öneme sahip biyomoleküllerin sentezini öğretmek, -Yaygın biyolojik kimyasal reaksiyonları açıklamak, -Metabolik reaksiyonları katalize eden enzimlerin reaksiyonlarını anlatmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Biyoorganik Kimyada Genel Mekanizmalar, Biyomoleküller, Steriyokimya ve Kiralite, Diasteriomerler, Epimerler ve Mezo Bileşikler, Karbonhidratlarda Steriyokimya , Proksimiti Etkisi ve Moleküler Adaptasyon, Süpramolekuler Yapılar, Amino Asitler ve Peptidlerde Biyoorganik Kimya, Biyokimyasal Transformasyon, Alpha Amino Asitlerin Asimetrik Sentezi, Antikorlar olarak Enzimler Moleküler Tanımlama ve İlaç Tasarımı, Fosfat Gruplarının ve Polinükleotidlerin Biyoorganik Kimyas |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bu dersin sonunda öğrenciler biyoorganik moleküller hakkında bilgi edinme yetisine sahip olacaklardır.
- Bu dersin sonunda öğrenciler biyoorganik moleküllerin sentezlerini ve reaksiyonlarını öğrenme yetisine sahip olacaklardır.
- Bu dersin sonunda öğrenciler biyolojik yapılardaki organik- kimyasal araştırmaları, sentezleri ve kinetik reaksiyonların anlaşılması yetisine sahip olacaklardır.
- Bu dersin sonunda öğrenciler biyoorganik kimyanın güncel hayatımızdaki önemini anlamak yetisine sahip olacaklardır.
- Bu dersin sonunda öğrenciler moleküler biyoloji ile ilgili araştırmalar için alt yapı oluşturmak yetisine sahip olacaklardır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyoorganik Kimyada Genel Mekanizmalar | Ders Kitabı 2 |
2 | Biyomolekuller | Ders Kitabı 2 |
3 | Steriyokimya ve Kiralite | Ders Kitabı 2 |
4 | Diasteriomerler, Epimerler ve Mezo Bileşikler | Ders Kitabı 2 |
5 | Karbonhidratlarda Steriyokimya | Ders Kitabı 2 |
6 | Proksimiti Etkisi ve Moleküler Adaptasyon | Ders Kitabı 1 |
7 | Süpramolekuler Yapılar | Ders Kitabı 1 |
8 | Arasınav | |
9 | Amino Asitler ve Peptidlerde Biyoorganik Kimya | Ders Kitabı 1 |
10 | Biyokimyasal Transformasyon | Ders Kitabı 1 |
11 | Alpha Amino Acidlerin Asimetrik Sentezi | Ders Kitabı 1 |
12 | Antikorlar olarak Enzimler | Ders Kitabı 1 |
13 | Moleküler Tanımlama ve İlaç Tasarımı | Ders Kitabı 1 |
14 | Fosfat Gruplarının ve Polinükleotidlerin Biyoorganik Kimyası | Ders Kitabı 1 |
15 | Fosfat Gruplarının ve Polinükleotidlerin Biyoorganik Kimyası | Ders Kitabı 1 |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 30 | |
Sunum / Seminer | 2 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|