Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Almanca Dil Becerileri | MDB4021 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İnşaat Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı Seçmeli @ Kimya Lisans Programı Seçmeli @ Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans Programı Seçmeli @ İstatistik Lisans Programı Seçmeli @ Makine Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ Kimya Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ Kimya Mühendisliği Lisans Programı (İngilizce) Seçmeli @ Mimarlık Lisans Programı Seçmeli @ Endüstri Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Modern Diller Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Betül Özel |
Dersi Veren(ler) | Ercan Muharrem Erkuş |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencide A1/1 düzeyinde var olan Almanca bilgisini okuma, yazma, dinleme ve konuşma çalışmalarıyla A1/2 düzeyine ulaştırmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Geçmiş zamanın yapıları ile kendini ifade edebilme, özellikle günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını dile getirebilme becerilerinin geliştirilmesi, Orta zorlukta okuma metinleri ile öğrenilen yapıların pekiştirilmesidir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, (Okuma) Çok zor olmayan metinleri okuyabilecek,
- (Yazma) Kendi başına cümle kurabilecek ve temel yapılarla kendini ifade edebilecek,
- (Dinleme ve Konuşma) Günlük konuşmaları dinleyip anlayabilecek ve kendi ihtiyaçlarını ifade edebilecek,
- (Sözcük Bilgisi) Günlük hayata ilişkin diyaloglarda geçen sözcükleri tanıyıp kullanabileceklerdir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | * Kendini tanıtmak * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
2 | 8. Ünite: İkamet etmek ve yaşamak (Wohnen und leben) * Daire betimleme * Gramer: * İşaret zamirleri Telafuz: * Birleşik kelimede vurgu çalışmaları Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması | * 6-8 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni kelimelerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
3 | 8. Ünite: İkamet etmek ve yaşamak (Wohnen und leben) * Renkler * Eşyaların yerlerini söyleme Gramer: * Edatlar (auf, in, hinter, neben, unter, vor) Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.76 – 81) 9.Ünite: İş Yerleri (Arbeitsplätze) * Meslekleri öğrenme Gramer * “Sahip olmak” (haben) fiilinin geçmiş zamanda kullanımı Telafuz: * “r” sesinin hece sonunda okunuşu | * 9 -17 sayfalarının hazırlığının yapılması * Mesleklere göre ihtiyaç duyulan eşyaların belirlenmesi * Bu eşyaların sınıfa getirilmesi ya da resminin çizilmesi * Yeni kelimelerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
4 | 9.Ünite: İş Yerleri (Arbeitsplätze) * Mesleki isteklerle ilgili konuşma * Meslekleri soru sorarak tahmin etme Gramer * Kişi zamirlerin İ- halinde kullanımı * Di’li geçmiş zaman Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.82 – 87) | * 18- 25 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni kelimelerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
5 | 10.Ünite: Alışveriş yapma (Einkaufen) * Gıdalar ve giyim * Alışveriş yaparken kullanılan soru kalıpları * Sınıf içi dialog oluşturma Gramer: * Sayılamayan kelimeler * mögen fiilinin şahıslara göre çekimi Telafuz: * “ch” harflerinin kelime içinde okunuşu Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalarla egzersiz çalışmalarının yapılması | * 26-31 sayfalarının hazırlığının yapılması * Süpermarketten broşür getirmek * Yeni kelimelerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
6 | 3. Ünite: Bu benim ( Das bin ich) * Nerede olduğunu söyleyebilmek * Anket: Kursta konuşulan diller Gramer: * Olumsuzluk yapısı “nicht” * Geçmiş zamandaki “sein” (olmak) fiilinin kullanımı Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.90 - 95) 4. Ünite: Pazar alanında ( Auf dem Markt) * Alışveriş yapmak * Fiyatlar * Sayılar (100 - …) Gramer: * Kelimelerin çoğul yapıları Telafuz: * ö/ | * 32-40 sayfalarının hazırlığının yapılması *Şehir planı getirmek * Yeni kelimelerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
7 | 11. Ünite: Şehir ve ulaşım (Stadt und Verkehr) * Metin okuma ve ilgili soruları cevaplandırma Gramer: * Edatlar (nach,aus,bei,mit,seit,von,zu) Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalarla egzersiz çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.94 – 99) 12. Ünite: Sağlık (Gesundheit) * Organlar ve hastalıklar * Randevu alma Gramer: * Modal fiiller Telafuz: * “e” harfinin kelime içinde okunuşu Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalarla egzersiz çalışmalarının ya | * 41- 49 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni kelimelerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
8 | 12. Ünite: Sağlık (Gesundheit) * Doktor – hasta dialog çalışması * Hastalıklara yönelik tavsiyeler Gramer: * Emir kipi * Alıştırmalarla egzersiz çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.100 – 105) | * 50-55 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni kelimelerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
9 | 1. VİZE | |
10 | 13. Ünite: Komşularım (Meine Nachbarn) * Daire ve komşular hakkında konuşma * Evdeki kurallar Gramer: * Bağlaçlar (und, aber, denn) * Olumsuz cümle yapıları (nicht und kein) * Modal fiiller Telafuz: * Cümlede vurgu çalışmaları | * 56-61 sayfalarının hazırlığının yapılması * Resimler üzerinde düşünüp soruları cevaplamak * Yeni kelimelerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
11 | 13. Ünite: Komşularım (Meine Nachbarn) * Anket: Dersteki kurallar * Yardım isterken kullanılan gramer kalıpları Gramer: * Modal fiiller Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalarla egzersiz çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.106 – 111) | * 62-65 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni kelimelerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
12 | 14. Ünite:Almanya,Avusturya ve İsviçre’ye seyahat etme (Reisen in D A CH) * Seyahatler üzerine konuşmak * Seyahat çeşitleri * Metin okuma ve ilgili soruları cevaplama Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalarla egzersiz çalışmalarının yapılması | * 66-69 sayfalarının hazırlığının yapılması * Seyahat yapılan yerden alınan eşya,kartpostal ya da orada çekilmiş fotoğraf getirmek * Yeni kelimelerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
13 | 14. Ünite:Almanya,Avusturya ve İsviçre’ye seyahat etme (Reisen in D A CH) * Kartpostal yazma * Gidiş- dönüş bilet alma * Yapılan anonsu anlama * Okuma stratejilerini öğrenme * Gezi planlama Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.112 – 122) * Start Deutsch 1 örnek testi | * 70-75 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni kelimelerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
14 | Sunum haftası | * Belirlenen konunun sunumuna hazırlanılması ve sunumun yapılması |
15 | Sunum haftası | * Belirlenen konunun sunumuna hazırlanılması ve sunumun yapılması |
16 | FINAL |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 70 | |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 2 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 3 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|