Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İleri Almanca | MDB4031 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İnşaat Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı Seçmeli @ Kimya Lisans Programı Seçmeli @ Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans Programı Seçmeli @ İstatistik Lisans Programı Seçmeli @ Makine Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ Kimya Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ Kimya Mühendisliği Lisans Programı (İngilizce) Seçmeli @ Mimarlık Lisans Programı Seçmeli @ Endüstri Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Modern Diller Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Betül Özel |
Dersi Veren(ler) | Ercan Muharrem Erkuş |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Almanca dil bilgisi ve sözcük bilgisinin A2 düzeyine ulaştırılmasıdır. Temel düzeyde öğrenilmiş yapılar dört beceri kullanılarak (Okuma – konuşma – yazma – dinleme) geliştirilmeye çalışılır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğini geçmiş zamanın yapıları, edat kullanımı ve yan cümle yapıları oluşturmaktadır. Orta zorluktaki okuma metinleri ile öğrenilen yapıların pekiştirilmesi ders kapsamındadır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, (Okuma) Orta zorluk derecesindeki metinleri okuyup anlayabilecek,
- (Yazma) Yan cümle yapılarını da kullanarak kendilerini daha detaylı ifade edebilecek,
- (Dinleme ve Konuşma) Karmaşık cümle yapılarının kullanıldığı diyalogları dinleyip anlayabilecek ve kendi ihtiyaçlarını ifade edebilecek
- (Sözcük Bilgisi) Günlük hayata ilişkin diyaloglarda geçen sözcükleri tanıyıp kullanabileceklerdir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | *Kendini tanıtmak ve iş hayatı hakkında konuşmak |
2 | 1. Ünite: Esnek ve mobilize (Flexibel und mobil) * İş bulma ve iş saatleri hakkında konuşma * İş talimatlarını anlamak ve uygulamak Gramer: * Yan cümle yapıları ve bağlaçları : dass/ob Telafuz: * Vurgu çalışmaları Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması | * 6-11 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
3 | 1. Ünite: Esnek ve mobilize (Flexibel und mobil) * Staj diyalogları Gramer: * Sıfat tamlaması Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.76 - 81) 2. Ünite: Zaman nasıl geçiyor (Wie die Zeit vergeht) * Zamanı hakkında konuşmak Gramer: * Dönüşlü fiiler Telafuz: * Kelimelerdeki “z” harfinin telafuzu Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması | * 12-18 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması * İlgili kelimelerin anlamlarına bakılması ve gruplandırılması |
4 | 2. Ünite: Zaman nasıl geçiyor (Wie die Zeit vergeht) * Sevinç ve Öfke/Kızgınlık hakkında konuşmak * Kelime kartlarının oluşturulması Gramer: * Edatlarla beraber kullanılan fiiller Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.82 - 87) Ödev | * 19-24 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
5 | 3. Ünite: Nesiller (Generationen) * Özgeçmişinden bahsetmek Gramer: * “als” ile kurulan yan cümle yapıları Telafuz: * Ünlü harfler * Heceler Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması | * 25- 31 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması * Çocukluk fotoğrafını getirmek |
6 | 3. Ünite: Nesiller (Generationen) * Bugünkü yaşı ve çocukluğu hakkında konuşmak Gramer: * Modal fiillerin geçmiş zaman kullanımları Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.88 - 93) 4. Ünite: Evim (Mein Zuhause) * Eve yerleşmek ve talilat hakkında konuşmak * Mektup yazmak Gramer: * Edatlar (Wechselpraepositionen) Telafuz: * “s” ve “z” harflerinin telafuzu Dinleme çalışmaları: * Alışt | * 32- 40 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması * Taşınmak kavramı ile ilgili kelime listesi oluşturmak |
7 | 4. Ünite: Evim (Mein Zuhause) * Taşınmayı organize etmek Gramer: * stehen / liegen / sitzen kelimelerini gerekli yapılarla kullanmak * stellen/ legen / setzen kelimelerini gerekli yapılarıla kullanmak Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.94 -99 ) Ödev 5. Ünite: Parayla ilgili her şey (Rund um das Geld) * Para hakkında konuşmak * Havale yapmak * Hesap açmak Gramer: * Yan cümle yapıs | * 41-47 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması * Banka havale formunun getirilmesi |
8 | 5. Ünite: Parayla ilgili her şey (Rund um das Geld) * ATM * Neden - Niçin Gramer: * Sıfat tamlamaları Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.100 - 105) | * 48-54 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
9 | 1. VİZE | |
10 | 6. Ünite: Beraber yaşamak (Miteinander leben) * Beraber yaşamak hakkında konuşmak Gramer: * Karşılaştırma dereceleri (sıfat) * e-hali ile kullanılan fiiler Telafuz: i / ie / ih harflerinden sonra gelen “r” harfinin telafuzu Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması | * 55- 59 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması * Almanya, İsviçre ve Avusturya’daki yaşam hakkındaki düşüncelerin makale veya kısa hikaye biçiminde yazılması |
11 | 6. Ünite: Beraber yaşamak (Miteinander leben) * Bir şeyleri birbirleriyle karşılaştırmak * Kursta diyalog çalışmaları Gramer: * e-halindeki kişi zamirleri * i-hali ve e-hali ile beraber kullanılan fiiller ve cümle yapıları Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.106 -111) | * 60-64 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
12 | 7. Ünite: Spor (Sport) * Spor ve hayranlar hakkında konuşmak Gramer: * eğer – cümeleleri (Wenn – Saetze) Telafuz: * Cümle noktalama işaretlerini dinlemek Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması | * 65-69 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması * Spor yapıyor musun? En çok sevdiğin spor dalı,sporcu hakkında gerekli sözlük bilgisinin araştırılması |
13 | 7. Ünite: Spor (Sport) * Kazayı bildirmek * Kurstaki rekorlar Gramer: * Üstünlük derecesi (sıfat) Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.112-117) | * 70-74 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması * Media ile ilgili kelimelerin listesini oluşturmak |
14 | Sunum haftası | *Belirlenen konunun sunumuna hazırlanılması |
15 | Sunum haftası | *Belirlenen konunun sunumuna hazırlanılması |
16 | FINAL |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 70 | |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 2 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 3 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|