Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı
Programı Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Programın Türü | Yüksek Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Yüksek Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı alanında Yüksek Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | Bu programa başvuran bütün adayların genel başarı notu, aday değerlendirme jürisi tarafından ALES puanının %60’ı, lisans genel not ortalamasının %20’si ve giriş sınavı sonucunun %20’si dikkate alınarak hesaplanır. Yapılan sıralama sonucunda kontenjan sayısı kadar aday programa kabul edilir. Kayıt kabul koşullarının ayrıntısı YTÜ lisansüstü yönetmeliğinin Madde 10 (4-a) da belirtilmiştir. Bilgisi için http://www.fbe.yildiz.edu.tr/haberler.php?id=121 adresine başvurunuz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Öğrencilerin özel öğrencilik, farklı üniversitelerden yatay geçiş, ilişiklerinin kesildiği daha önceki lisansüstü programından alıp başarılı olduğu en fazla 4 ders için ders saydırma işlemi uygulanır | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin; min 21 yerel kredilik 7 ders, bir seminer dersi ve bir tez almaları, tüm derslerden en az CB derecesi ile başarılı olmaları, 90-120 AKTS kredisi almış ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 2.50/4.00 olması gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Bu programın amacı eğitim programları ve öğretim bilgi, beceri ve tutumlarına sahip, mesleğin etik kurallarını bilen ve uygulayan, mesleğindeki gelişmeleri takip eden, bilimsel araştırma yürütecek düzeyde istatistik ve bilimsel araştırma tekniklerini bilen uzmanlar yetiştirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı merkez ve taşra örgütlerinde, Resmi ve özel kurumların hizmet içi eğitim birimlerinde, resmi ve özel okullarda, dershanelerde, üniversitelerde, işletmelerin insan kaynakları ve kalite geliştirme bölümlerinde program geliştirme ve değerlendirme uzmanı olarak çalışabilmektedirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler doktora programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | (1) Öğrenci, kayıt yaptırdığı dersin en az %70’ine devam etmek zorundadır. (2) Bir yarıyıl içinde her ders için en az iki başarı ölçümü yapılır. İlgili öğretim üyesinin takdirine göre bunlardan en az biri mutlaka yazılı sınav şeklinde yapılmalıdır. Tek sınav yapılması durumunda diğer değerlendirme ödev, proje, laboratuar raporu veya benzeri uygulama çalışması biçiminde yapılabilir. (3) Yarıyıl sonunda dersin bütünüyle ilgili bir sınav yapılır. İlgili dersin öğretimüyesince, öğrenciye aldığı her ders için, yarıyıl içi çalışmaların %40-%60 ve yarıyıl sonu sınav notunun %60-%40’ı dikkate alınarak başarı notu hesaplanır. F0 notu hariçbaşarısızlık durumunda öğrenciye akademik takvimde belirlenen tarihlerde bütünleme sınavı hakkı tanınır. (4) Başarı notları aşağıdaki şekilde tanımlanır: a)
b) Ayrıca aşağıdaki harf notlarından; 1) G: Geçer/Başarılı, 2) K: Kalır/Başarısız, 3) M: Muaf, 4) E: Eksik olarak tanımlanır. (5) Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun; en az CB (2.50 (6) Bir öğrencinin derslerini başarı ile tamamlamış sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.50 olması gerekir. (7) Bir dersten CC, DC, DD, FD, FF ve F0 harf notunu alan öğrenci, bu dersten başarısız sayılır. Bu notlar AGNO hesabına katılır. (8) G (Geçer/Başarılı) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir. K (Kalır/Başarısız) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir. M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek enstitü yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilir. G, K ve M notları AGNO hesabına katılmaz. E (Eksik) notu, öğrencinin devam ettiği ders için öğretim üyesi tarafından otomasyon sistemine girilemeyen notu ifade eder. Bu notlar enstitü yönetim kurulu kararı ile sisteme işlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olmak için öğrencilerin; min 21 yerel kredilik 7 ders, bir seminer dersi ve bir tez almaları, tüm derslerden en az CB derecesi ile başarılı olmaları, min. 120 AKTS kredisi almış ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 2.50/4.00 olması gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Program geliştirme yaklaşımlarını bilmek
- Ülkemizde uygulanmakta olan programları değerlendirme bilgi ve becerisi kazanmak
- Grup içerisinde görev alma ve yönetme bilgi ve becerilerine sahip olmak
- Bilgisayarda istatistik programlarını etkin kullanmak
- Internette veritabanlarını etkinlikle kullanmak
- Verileri yorumlama bilgi ve becerisi edinmek
- Bilimsel araştırma tekniklerine ve yazım ilkelerine uygun rapor yazmak
- Konusunda İngilizce metinleri anlamak ve yazmak
- Orijinal bir konuda Yüksek Lisans Tezi yapmak
- Alanında ulusal ve uluslararası dergilerde makale yayınlamak
- Alanında ulusal ve uluslararası kongrelerde bildiri sunmak
- Araştırmalarında mesleki ve bilimsel etik değerlere uygun davranmak
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0001 | Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0002 | Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0003 | Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0004 | Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0005 | Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0006 | Seçmeli 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0007 | Seçmeli 7 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5001 | Seminer | 0 | 1 | 0 | 0 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT5000 | Yüksek Lisans Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT5000 | Yüksek Lisans Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
120 Program Toplam AKTS: | |||||||
Seçmeli Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT5100 | Değerler Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5101 | Türk Eğitim Sistemi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5102 | Öğretimde Bireysel Farklılıklar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5103 | Eğitim Teknolojisi ve Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5104 | Aile ve Toplumda Sağlıklı İnsan İlişkileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5105 | Çağdaş Eğitim Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5106 | Düşünme ve Problem Çözme Süreci | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5107 | Eğitimde Ölçme Araçları ve Geliştirilmesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5108 | İleri İstatistik ve Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5103 | Eğitim Teknolojisi ve Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5110 | Eğitimde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5111 | Eğitimin Tarihi ve Sosyal Temelleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5112 | Karşılaştırmalı Eğitim Programları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5113 | Mentörlük Eğitimi ve Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5114 | Öğrenen Merkezli Uygulamalar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5115 | Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5116 | Öğretim Süreçleri ve Eğilimler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5117 | Öğretimde Materyal Geliştirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5118 | Eğitim Kuramları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5119 | Eğitimde Yaratıcı Drama | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5120 | Modernleşme Dönemi Türk Eğitimcileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5121 | Bilimsel Araştırma Yöntem Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5122 | Öğrenme Öğretme Kuramları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5123 | Eğitimde Program Geliştirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5124 | Öğretim Tasarımı Modelleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5125 | Eğitim Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
EGT5104 | Aile ve Toplumda Sağlıklı İnsan İlişkileri | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 |
EGT5105 | Çağdaş Eğitim Felsefesi | 4 | 4 | 1 | 1 | 2 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 |
EGT5106 | Düşünme ve Problem Çözme Süreci | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 |
EGT5107 | Eğitimde Ölçme Araçları ve Geliştirilmesi | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
EGT5108 | İleri İstatistik ve Uygulamaları | 1 | 3 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 |
EGT5103 | Eğitim Teknolojisi ve Uygulamaları | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 |
EGT5110 | Eğitimde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 |
EGT5111 | Eğitimin Tarihi ve Sosyal Temelleri | 3 | 4 | 3 | 1 | 4 | 3 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 |
EGT5112 | Karşılaştırmalı Eğitim Programları | 5 | 5 | 2 | 1 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 1 |
EGT5113 | Mentörlük Eğitimi ve Uygulamaları | 2 | 3 | 5 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
EGT5114 | Öğrenen Merkezli Uygulamalar | 5 | 5 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
EGT5115 | Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 |
EGT5116 | Öğretim Süreçleri ve Eğilimler | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 |
EGT5117 | Öğretimde Materyal Geliştirme | 4 | 4 | 4 | 1 | 3 | 4 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 |
EGT5118 | Eğitim Kuramları | 5 | 5 | 2 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 |
EGT5119 | Eğitimde Yaratıcı Drama | 3 | 3 | 4 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 |
EGT5120 | Modernleşme Dönemi Türk Eğitimcileri | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 |
EGT5125 | Eğitim Tarihi | 4 | 4 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 |
EGT5121 | Bilimsel Araştırma Yöntem Teknikleri | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
EGT5122 | Öğrenme Öğretme Kuramları | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 |
EGT5123 | Eğitimde Program Geliştirme | 5 | 5 | 3 | 1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 |
EGT5124 | Öğretim Tasarımı Modelleri | 4 | 4 | 2 | 1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 |
EGT5100 | Değerler Eğitimi | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 |
EGT5101 | Türk Eğitim Sistemi | 4 | 5 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 |
EGT5102 | Öğretimde Bireysel Farklılıklar | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 |
EGT5103 | Eğitim Teknolojisi ve Uygulamaları | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5001 | Seminer | 5 | 5 | 3 | 1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |
EGT5000 | Yüksek Lisans Tezi | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) VE PROGRAM ÇIKTISI (PÇ) İLİŞKİ MATRİSİ
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yettkinlik | |
PÇ-1 | X | |||||||
PÇ-2 | X | |||||||
PÇ-3 | X | |||||||
PÇ-4 | X | |||||||
PÇ-5 | X | |||||||
PÇ-6 | X | |||||||
PÇ-7 | X | |||||||
PÇ-8 | X | |||||||
PÇ-9 | X | |||||||
PÇ-10 | X | |||||||
PÇ-11 | X | |||||||
PÇ-12 | X |