Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı
Programı Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Programın Türü | Doktora Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Doktora seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı alanında Doktora Derecesi almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | Bu programa başvuran bütün adayların genel başarı notu, aday değerlendirme jürisi tarafından ALES puanının %60’ı, lisans ve/veya yüksek lisans genel not ortalamasının %20’si ve giriş sınavı sonucunun %20’si dikkate alınarak hesaplanır. Yapılan sıralama sonucunda kontenjan sayısı kadar aday programa kabul edilir. Kayıt kabul koşullarının ayrıntısı YTÜ lisansüstü yönetmeliğinin Madde 10 (4-b) de belirtilmiştir. Bilgisi için http://www.fbe.yildiz.edu.tr/haberler.php?id=121 adresine başvurunuz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Öğrencilerin özel öğrencilik, farklı üniversitelerden yatay geçiş, ilişiklerinin kesildiği daha önceki lisansüstü programından alıp başarılı olduğu en fazla 4 ders için ders saydırma işlemi uygulanır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programında öğrenim gören öğrencilerin; min 24 yerel kredilik 8 ders ve bir tez almaları, tüm derslerden en az BB derecesi ile başarılı olmaları, 180 -240 AKTS kredisi almış ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 3.00/4.00 olması gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Eğitim Programları ve Öğretim doktora programıyla; öğrencilerin eğitim bilimleri alanı ile ilgili bilgi, beceri ve anlayışlarını geliştirmeyi, çalışma alanlarındaki kuramları, modelleri ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterliklerine sahip bireyler olarak yetiştirmeleri amaçlanmaktadır. Öğretmen eğitimi programlarının karşılaştırılması, hizmet öncesi öğretmen eğitimi programlarının geliştirilmesi, öğretmen eğitimine dönük kalite modelleri, öğrenme stilleri ve öğrenme stratejileri, üniversitede öğretme ve öğrenme gibi dersler öğrencilerin çok yönlü olarak yetişmelerini amaçlayan dersler arasındadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Herhangi bir özel kuruluşta ya da bir kamu kuruluşunda görev yapıyorken aynı zamanda Eğitim programları ve öğretim doktora programından mezun olanlar kurumsal koşulların elverişli olması durumunda, çalışma alanlarıyla ilgili daha üst düzey pozisyonlara atanabilmektedirler ya da kendilerinden uzman olarak yararlanılmaktadır. Bunun yanısıra ilgili yasal düzenlemeler gereği kamu görevlisi olarak çalışıyorken doktora programını bitiren kişilerin hizmet yıllarına bir kademe yükselmesi uygulanmaktadır. Herhangi bir kurum ya da kuruluşta çalışmayan ve Eğitim programları ve öğretim doktora programından mezun olan bireyler ise özel öğretim kurumları başta olmak üzere birçok kurumda çeşitli pozisyonlarda değerlendirilmek amacıyla istihdam edilmektedirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler, uzmanlık alanlarına bağlı olarak doktora sonrası programlara başvurabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma |
(1) Öğrenci, kayıt yaptırdığı dersin en az %70’ine devam etmek zorundadır. (2) Bir yarıyıl içinde her ders için en az iki başarı ölçümü yapılır. İlgili öğretim üyesinin takdirine göre bunlardan en az biri mutlaka yazılı sınav şeklinde yapılmalıdır. Tek sınav yapılması durumunda diğer değerlendirme ödev, proje, eskiz, laboratuar raporu veya benzeri uygulama çalışması biçiminde yapılabilir. (3) Yarıyıl sonunda dersin bütünüyle ilgili bir sınav yapılır. İlgili dersin öğretimüyesince, öğrenciye aldığı her ders için, yarıyıl içi çalışmaların %40-%60 ve yarıyıl sonu sınav notunun %60-%40’ı dikkate alınarak başarı notu hesaplanır. F0 notu hariçbaşarısızlık durumunda öğrenciye akademik takvimde belirlenen tarihlerde bütünleme sınavı hakkı tanınır. (4) Başarı notları aşağıdaki şekilde tanımlanır: a)
b) Ayrıca aşağıdaki harf notlarından; 1) G: Geçer/Başarılı, 2) K: Kalır/Başarısız, 3) M: Muaf, 4) E: Eksik olarak tanımlanır. (5) Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun en az BB (3.00) olması gerekir. (6) Bir öğrencinin derslerini başarı ile tamamlamış sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 3.00 olması gerekir (7) Bir dersten CB, CC, DC, DD, FD, FF ve F0 harf notunu alan öğrenci, bu dersten başarısız sayılır. Bu notlar AGNO hesabına katılır. (8) G (Geçer/Başarılı) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir. K (Kalır/Başarısız) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir. M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek enstitü yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilir. G, K ve M notları AGNO hesabına katılmaz. E (Eksik) notu, öğrencinin devam ettiği ders için öğretim üyesi tarafından otomasyon sistemine girilemeyen notu ifade eder. Bu notlar enstitü yönetim kurulu kararı ile sisteme işlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olmak için öğrencilerin; min 24 yerel kredilik 8 ders ve bir tez almaları, tüm derslerden en az BB derecesi ile başarılı olmaları, 180-240 AKTS kredisi almış ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 3.00/4.00 olması gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Bilimsel bir araştırma ya da proje desenleme, yürütme, sonuçlarını çözümleme ve yorumlama becerisi
- Bilimsel süreçleri eğitsel sorunların çözümünde kullanabilme becerisi
- Eğitim programları ve öğretim alanıyla ilgili bir konu üzerinde yaptığı bir araştırmayı raporlaştırma becerisi
- Program geliştirme modellerini çeşitli yönleriyle analiz etme ve gerekçelere dayandırarak değerlendirebilme becerisi
- Alanıyla ilgili bir konuda eğitim programı tasarısı geliştirme becerisi
- Eğitim programlarını değerlendirme ve sonuçlarını yorumlayabilme becerisi
- Öğrenme amaçlarına, öğrenci özelliklerine ve içeriğe uygun bir öğretme modeli seçebilme ve uygulayabilme becerisi
- Öğrenme stil ve stratejilerine uygun öğretim tasarıları hazırlayabilme ve uygulayabilme becerisi
- Eğitimde program geliştirme alanında yaşanan sorunları tanılayabilme ve uygun çözümler geliştirebilme becerisi
- Tarihsel süreç içerisinde Türk Eğitim Sisteminin farklı kademelerinde gerçekleştirilen program geliştirme çalışmalarını çeşitli yönleriyle yorumlama ve analiz edebilme becerisi
- Ele aldığı bir programı, uygun program değerlendirme yaklaşımını seçerek etkililiği hakkında yargıda bulunabilme becerisi
- Türkiye’de öğretmen yetiştirme konusunda yaşanan sorunları betimleme ve çözüm üretme becerisi
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0001 | Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0002 | Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0003 | Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0004 | Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0005 | Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0006 | Seçmeli 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0007 | Seçmeli 7 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0008 | Seçmeli 8 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
240 Program Toplam AKTS: | |||||||
Seçmeli Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT6100 | Eğitim ve Toplumsal Değişme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6101 | Türk Eğitim Sisteminin Sorunları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6102 | Eğitim ve Çağdaş Felsefe | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6103 | Cumhuriyet Öncesi İlköğretim Programları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6104 | Eğitimde Düşünme Becerileri ve Öğretim | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6105 | Çok Kültürlü Eğitim | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6106 | Yöntem Felsefeleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6107 | Türk Eğitim Düşüncesinin Temelleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6108 | Hizmet İçi Eğitimde Program Geliştirme ve Uygulama | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6109 | Öğretmen Yetiştirme Sistemlerinde Gelişmeler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6110 | Karşılaştırmalı Eğitim Programlarının İncelenmesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6111 | İkinci Dil Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6112 | Nitel Araştırma Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6113 | Yeni Teknolojiler ve Eğitime Uyarlanması | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6114 | Test Geliştirme Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6115 | İleri İstatistik Teknikleri ve Uygulama | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6116 | İleri Araştırma Yöntem ve Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6117 | Program Geliştirme Süreç ve Modelleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6118 | Öğretim Süreçlerinde Yeni Yaklaşımlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6119 | Öğretim Kuram ve Modelleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6120 | Program Değerlendirme Model ve Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6121 | Öğretim Tasarımı ve Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6122 | Program Geliştirme ve Değerlendirme Semineri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT6123 | Eğitim Programlarının İncelenmesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
EGT6100 | Eğitim ve Toplumsal Değişme | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 |
EGT6101 | Türk Eğitim Sisteminin Sorunları | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 2 | 5 |
EGT6102 | Eğitim ve Çağdaş Felsefe | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 |
EGT6103 | Cumhuriyet Öncesi İlköğretim Programları | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | - | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 2 |
EGT6104 | Eğitimde Düşünme Becerileri ve Öğretim | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 3 | 5 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 |
EGT6105 | Çok Kültürlü Eğitim | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 1 | 2 | 1 |
EGT6106 | Yöntem Felsefeleri | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 4 | 4 | 1 | 1 |
EGT6107 | Türk Eğitim Düşüncesinin Temelleri | 4 | 4 | 4 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 |
EGT6108 | Hizmet İçi Eğitimde Program Geliştirme ve Uygulama | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
EGT6109 | Öğretmen Yetiştirme Sistemlerinde Gelişmeler | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 5 |
EGT6110 | Karşılaştırmalı Eğitim Programlarının İncelenmesi | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 5 | 1 | 1 | 4 | 2 | 2 | 4 |
EGT6111 | İkinci Dil Öğretimi | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 1 | 1 | 3 | 1 |
EGT6112 | Nitel Araştırma Teknikleri | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6113 | Yeni Teknolojiler ve Eğitime Uyarlanması | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6115 | İleri İstatistik Teknikleri ve Uygulama | 5 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6123 | Eğitim Programlarının İncelenmesi | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 1 |
EGT6114 | Test Geliştirme Teknikleri | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT6116 | İleri Araştırma Yöntem ve Teknikleri | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 |
EGT6117 | Program Geliştirme Süreç ve Modelleri | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | - | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 |
EGT6118 | Öğretim Süreçlerinde Yeni Yaklaşımlar | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
EGT6119 | Öğretim Kuram ve Modelleri | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 |
EGT6120 | Program Değerlendirme Model ve Uygulamaları | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 |
EGT6121 | Öğretim Tasarımı ve Uygulamaları | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
EGT6122 | Program Geliştirme ve Değerlendirme Semineri | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
EGT6000 | Doktora Tezi | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) VE PROGRAM ÇIKTISI (PÇ) İLİŞKİ MATRİSİ
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yettkinlik | |
PÇ-1 | X | |||||||
PÇ-2 | X | |||||||
PÇ-3 | X | |||||||
PÇ-4 | X | |||||||
PÇ-5 | X | |||||||
PÇ-6 | X | |||||||
PÇ-7 | X | |||||||
PÇ-8 | X | |||||||
PÇ-9 | X | |||||||
PÇ-10 | X | |||||||
PÇ-11 | X | |||||||
PÇ-12 | X |