Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi ve Denetim Yüksek Lisans Programı
Programı Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Programın Türü | Yüksek Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Yüksek Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi ve Denetim Yüksek Lisans Programı alanında Yüksek Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | Bu programa başvuran bütün adayların genel başarı notu, aday değerlendirme jürisi tarafından ALES puanının %60’ı, lisans genel not ortalamasının %20’si ve giriş sınavı sonucunun %20’si dikkate alınarak hesaplanır. Yapılan sıralama sonucunda kontenjan sayısı kadar aday programa kabul edilir. Kayıt kabul koşullarının ayrıntısı YTÜ lisansüstü yönetmeliğinin Madde 10 (4-a) da belirtilmiştir. Bilgisi için http://www.fbe.yildiz.edu.tr/haberler.php?id=121 adresine başvurunuz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Öğrencilerin özel öğrencilik, farklı üniversitelerden yatay geçiş, ilişiklerinin kesildiği daha önceki lisansüstü programından alıp başarılı olduğu en fazla 4 ders için ders saydırma işlemi uygulanır | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin; min 21 yerel kredilik 7 ders, bir seminer dersi ve bir tez almaları, tüm derslerden en az CB derecesi ile başarılı olmaları, 90-120 AKTS kredisi almış ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 2.50/4.00 olması gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Programın iki temel görevi yüksek lisans düzeyinde eğitim vermek ve eğitim alanında araştırmalar yapmaktır. Bu doğrultuda anabilim dalının temel amacı, 21. yüzyılın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip, teori ile uygulamayı birleştirerek eğitim yönetimi alanının bilgi birikimine katkıda bulunabilen eğitim liderleri yetiştirmektir. Ayrıca, temel ve uygulamalı araştırmalar yürüterek Türk Eğitim Sisteminin gelişimine katkıda bulunmak hedeflenmektedir. Demokratik ve disiplinli bir eğitim ortamında, 21. yüzyılın eğitim liderlerini yetiştiren ve nitelikli eğitim araştırmaları yürüten bir bölüm olarak tanınmak. Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Yüksek Lisans Programının Hedefi Programın amacı eğitim yönetiminin gelişmesine hem bilimsel alanda hem de uygulama da katkıda bulunabilecek eğitim yöneticileri ve denetleyicileri yetiştirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Yüksek Lisans Programının amacı eğitim yönetiminin gelişmesine hem bilimsel alanda hem de uygulama da katkıda bulunabilecek eğitim yöneticileri ve denetleyicileri yetiştirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler doktora programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | (1) Öğrenci, kayıt yaptırdığı dersin en az %70’ine devam etmek zorundadır. (2) Bir yarıyıl içinde her ders için en az iki başarı ölçümü yapılır. İlgili öğretim üyesinin takdirine göre bunlardan en az biri mutlaka yazılı sınav şeklinde yapılmalıdır. Tek sınav yapılması durumunda diğer değerlendirme ödev, proje, laboratuar raporu veya benzeri uygulama çalışması biçiminde yapılabilir. (3) Yarıyıl sonunda dersin bütünüyle ilgili bir sınav yapılır. İlgili dersin öğretimüyesince, öğrenciye aldığı her ders için, yarıyıl içi çalışmaların %40-%60 ve yarıyıl sonu sınav notunun %60-%40’ı dikkate alınarak başarı notu hesaplanır. F0 notu hariçbaşarısızlık durumunda öğrenciye akademik takvimde belirlenen tarihlerde bütünleme sınavı hakkı tanınır. (4) Başarı notları aşağıdaki şekilde tanımlanır: a)
b) Ayrıca aşağıdaki harf notlarından; 1) G: Geçer/Başarılı, 2) K: Kalır/Başarısız, 3) M: Muaf, 4) E: Eksik olarak tanımlanır. (5) Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun; en az CB (2.50 (6) Bir öğrencinin derslerini başarı ile tamamlamış sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.50 olması gerekir. (7) Bir dersten CC, DC, DD, FD, FF ve F0 harf notunu alan öğrenci, bu dersten başarısız sayılır. Bu notlar AGNO hesabına katılır. (8) G (Geçer/Başarılı) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir. K (Kalır/Başarısız) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir. M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek enstitü yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilir. G, K ve M notları AGNO hesabına katılmaz. E (Eksik) notu, öğrencinin devam ettiği ders için öğretim üyesi tarafından otomasyon sistemine girilemeyen notu ifade eder. Bu notlar enstitü yönetim kurulu kararı ile sisteme işlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olmak için öğrencilerin; min 21 yerel kredilik 7 ders, bir seminer dersi ve bir tez almaları, tüm derslerden en az CB derecesi ile başarılı olmaları, min. 120 AKTS kredisi almış ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 2.50/4.00 olması gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Eğitim yönetimi ve denetimi ile ilgili yaklaşımlarını bilmek
- Türkiye'de uygulanan yönetim ve denetim uygulamalarını bilmek
- Grup içerisinde görev alma ve yönetme bilgi ve becerilerine sahipolmak
- Bilgisayarda istatistik programlarını etkin kullanmak
- Internette veritabanlarını etkinlikle kullanmak
- Verileri yorumlama bilgi ve becerisi edinmek
- Bilimsel araştırma tekniklerine ve yazım ilkelerine uygun rapor yazmak
- Konusunda İngilizce metinleri anlamak ve yazmak
- Orijinal bir konuda Yüksek Lisans Tezi yapmak
- Alanında ulusal ve uluslararası dergilerde makale yayınlamak
- Alanında ulusal ve uluslararası kongrelerde bildiri sunmak
- Araştırmalarında mesleki ve bilimsel etik değerlere uygun davranmak
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0001 | Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0002 | Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0003 | Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0004 | Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0005 | Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0006 | Seçmeli 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0007 | Seçmeli 7 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5001 | Seminer | 0 | 2 | 0 | 0 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT5000 | Yüksek Lisans Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT5000 | Yüksek Lisans Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
120 Program Toplam AKTS: | |||||||
Seçmeli Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT5200 | Türk Eğitim Tarihinde Eğitim Yönetimi ve Teftişi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5101 | Türk Eğitim Sistemi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5202 | Türkiye ve AB Eğitim Sistemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5203 | Sosyal Teori ve Eğitim | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5204 | Siyaset Kuramlarında Eğitim | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5205 | Performans Değerlendirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5206 | Örgütsel İletişim | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5207 | Eğitim Örgütlerinde Önleyici Rehberlik ve Yönetimde Koruyucu Etmenler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5208 | Okul Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5209 | Okul İşletmeciliği | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5210 | İnsan Kaynakları Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5211 | Eğitim Planlaması | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5212 | Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5213 | Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5214 | Eğitimde Kalite Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5215 | Eğitimde Fırsat Eşitliği | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5216 | Eğitim ve Öğretimde Etik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5217 | Eğitimde Ayrımcılık | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5218 | Eğitim Örgütlerinde Çatışma Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5219 | Eğitim Hukuku | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5220 | Eğitim Ekonomisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5221 | Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5222 | Eğitim Yönetiminde İnsan İlişkileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5223 | Eğitim Politikaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5224 | Eğitim Örgütlerinde Liderlik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5225 | Eğitim Yönetimine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5226 | Eğitim Denetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5227 | Örgütsel Davranış | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5121 | Bilimsel Araştırma Yöntem Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5108 | İleri İstatistik ve Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
EGT5200 | Türk Eğitim Tarihinde Eğitim Yönetimi ve Teftişi | 5 | 5 | 2 | 1 | 1 | 4 | 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
EGT5101 | Türk Eğitim Sistemi | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 |
EGT5202 | Türkiye ve AB Eğitim Sistemleri | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 |
EGT5203 | Sosyal Teori ve Eğitim | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 |
EGT5204 | Siyaset Kuramlarında Eğitim | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 |
EGT5205 | Performans Değerlendirme | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 |
EGT5206 | Örgütsel İletişim | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
EGT5207 | Eğitim Örgütlerinde Önleyici Rehberlik ve Yönetimde Koruyucu Etmenler | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
EGT5208 | Okul Yönetimi | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
EGT5209 | Okul İşletmeciliği | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 |
EGT5210 | İnsan Kaynakları Yönetimi | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
EGT5211 | Eğitim Planlaması | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 |
EGT5212 | Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
EGT5213 | Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
EGT5214 | Eğitimde Kalite Uygulamaları | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 |
EGT5215 | Eğitimde Fırsat Eşitliği | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 |
EGT5216 | Eğitim ve Öğretimde Etik | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 |
EGT5217 | Eğitimde Ayrımcılık | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
EGT5218 | Eğitim Örgütlerinde Çatışma Yönetimi | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 |
EGT5219 | Eğitim Hukuku | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
EGT5220 | Eğitim Ekonomisi | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 |
EGT5221 | Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
EGT5222 | Eğitim Yönetiminde İnsan İlişkileri | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |
EGT5223 | Eğitim Politikaları | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 |
EGT5224 | Eğitim Örgütlerinde Liderlik | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
EGT5225 | Eğitim Yönetimine Giriş | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 |
EGT5226 | Eğitim Denetimi | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
EGT5227 | Örgütsel Davranış | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
EGT5121 | Bilimsel Araştırma Yöntem Teknikleri | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
EGT5108 | İleri İstatistik ve Uygulamaları | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 |
EGT5001 | Seminer | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
EGT5000 | Yüksek Lisans Tezi | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) VE PROGRAM ÇIKTISI (PÇ) İLİŞKİ MATRİSİ
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yettkinlik | |
PÇ-1 | ||||||||
PÇ-2 | ||||||||
PÇ-3 | ||||||||
PÇ-4 | ||||||||
PÇ-5 | ||||||||
PÇ-6 | ||||||||
PÇ-7 | ||||||||
PÇ-8 | ||||||||
PÇ-9 | ||||||||
PÇ-10 | ||||||||
PÇ-11 | ||||||||
PÇ-12 |