Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Öğretme Kuramları | EGT5122 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | İnsanın gelişim özellikleri ve eğitim açsında doğurguları ve öğrenme kuramlarına göre öğrenme ilkeleri bilgisi; gelişim ve öğrenme ilkelerine göre öğretimin planlanması yeterlikleri kazanabilme. |
---|---|
Dersin İçeriği | İnsanın gelişim özellikleri, öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavram-ilke-sınıflamalar bilgisi, kuram\yaklaşımların öğrenmeye ilişkin ilkeleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavramları bilir.
- Öğrenci öğrenme kuram\yaklaşımlarını açıklar.
- Öğrenci öğrenme ile ilgili temel ilkeleri açıklar.
- Öğrenci bir kuram\yaklaşımı temel alarak bir eğitim durumu düzenler.
- Öğrenci kuram\yaklaşımların benzer\farklı yönlerini analiz eder.
- Öğrenci bir eğitim durumları düzeneğini öğrenme-öğretme kuramlarına uygunluğu açısında değerlendirir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | İnsanın gelişim özelikleri ve boyutları. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Gelişimin boyutları. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Davranışçı öğrenme kuramı. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Davranışçı öğrenme kuramı. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Klasik koşullanma. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Edimsel koşullanma. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara sınav. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
9 | Bağlaşımcılık. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Sosyal bilişsel kuram. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Bilişsel öğrenme kuramı. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Gestalt kuramı. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Bilgiyi işleme kuramı. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Öğrenme-öğretme modelleri. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Genel değerlendirme. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
16 | Final sınavı. |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 4 | 25 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Final | 1 | 50 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 4 | 12 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 20 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|