Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Eğitimde Program GeliştirmeEGT512337.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı
Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim)
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüYavuz Erişen
Dersi Veren(ler)İbrahim KOCABAŞ
Asistan(lar)ıBelkıs KARABIYIK, Deniz Canca, Bünyamin Bavlı
Dersin AmacıBu dersin amacı bir bilim dalı olarak Eğitim Programları alanını, bu alandaki temel kavramaları, yaklaşımları ve program geliştirme çalışmalarını gerçekleştirmek üzere yapılan planlama, geliştirme ve tasarlama sürecinin tanıtmak ve bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiProgram geliştirme, program tasarımı, program değerlendirme.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Ornstein, A. C., Hunkins, F. P. 2003. Curriculum: Foundations, Principles, and Issues. Allyn & Bacon.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenci program geliştirme ile ilgili temel kavramaları açıklar.
  2. Öğrenci program geliştirmenin kuramsal temellerinden her birisini açıklar.
  3. Öğrenci program geliştirme alanında yer alan model ve yaklaşımları karşılaştırır.
  4. Öğrenci program geliştirme alanındaki literatürü ve yeni yaklaşımları bilir.
  5. Öğrenci yapılmış ihtiyaç belirleme çalışmalarını inceler.
  6. Öğrenci program geliştirmenin planlama ve tasarlama ve deneme süreçlerini açıklar.
  7. Öğrenci programa tasarımı yaklaşımlarına ve modellerine ait örnekler verir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Program geliştirmede temel kavramlar.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
2Program geliştirmenin tarihi temelleri.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
3Program geliştirmenin toplumsal temelleri.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
4Program geliştirmenin felsefi temelleri.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
5Program geliştirmenin psikolojik temelleri.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
6Program tasarımı yaklaşımları.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
7Program geliştirme modelleri.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
8Ara sınav.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
9Program geliştirmenin planlanması.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
10İhtiyaç analizi.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
11Program tasarısı hazırlama. İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
12Programın denenmesi..İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
13Programın değerlendirilmesi.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
14Program geliştirme çalışmalarında süreklilik.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
15Genel değerlendirme.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
16Final sınavı.

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev230
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması143
Derse Özgü Staj
Ödev320
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler220
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok