Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Öğretim Tasarımı Modelleri | EGT5124 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Yavuz Erişen |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı | Belkıs KARABIYIK, Deniz Canca, Bünyamin Bavlı |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrenci;- öğretim tasarım modelleri taksonomisi ve her bir modelin ayrıntılarını bilme - Bir öğretim tasarım modeli kullanarak bir dersi tasarlama - İhtiyaç analizi gerçekleştirerek sonuçları yorumlama ve rapor yazma becerisine sahip olur. |
---|---|
Dersin İçeriği | Öğretme ile ilgili Temel Kavramlar ve Öğrenme-Öğretme İlişkisi Öğretme Tasarımının Temel Özellikleri Gagne, Briggs ve Wager’in Öğretim Tasarımı Dick, Carey ve Carey’in Sistemli Öğretim Tasarımı Modeli Morrison, Ross ve Kemp’in Etkili Öğretim Tasarımı Modeli Smith ve Ragan Öğretim Tasarımı Modeli Assure Öğretim Tasarımı Modeli Addie Öğretim Tasarımı Modeli Öğretim Tasarımı Modellerinin Karşılaştırılması Öğretim Tasarımı Modellerinin Karşılaştırılması Öğretim Tasarımı Modellerinin Karşılaştırılması Öğretim Tasarımı Modellerinin Uygulamasına Dönük Örnekler Öğretim Tasarımı Modellerinin Uygulamasına Dönük Örnekler Öğretim Tasarımı Modellerinin Uygulamasına Dönük Örnekler |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğretim tasarımlarının öğretme-öğrenme sürecindeki yerini ve işlevini açıklayabilme.
- Öğretim tasarımı modellerinin temel özelliklerini açıklayabilme.
- Öğretim tasarımı modellerinin üstünlüklerini ve sınırlılıklarını açıklayabilme.
- Öğretim tasarımı modeli seçiminde göz önüne alınması gereken ilkeleri açıklayabilme
- Öğretim tasarımı modellerinin uygulanmasında izlenen aşamaları sıralayabilme.
- Öğretim tasarımı modellerini karşılaştırabilme.
- Amacına uygun öğretim tasarımı modelini seçebilme.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğretme ile ilgili Temel Kavramlar ve Öğrenme-Öğretme İlişkisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Öğretme Tasarımının Temel Özellikleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Gagne, Briggs ve Wager’in Öğretim Tasarımı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Dick, Carey ve Carey’in Sistemli Öğretim Tasarımı Modeli | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Morrison, Ross ve Kemp’in Etkili Öğretim Tasarımı Modeli | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Smith ve Ragan Öğretim Tasarımı Modeli | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Assure Öğretim Tasarımı Modeli | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Vize | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
9 | Addie Öğretim Tasarımı Modeli | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Öğretim Tasarımı Modellerinin Karşılaştırılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Öğretim Tasarımı Modellerinin Karşılaştırılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Öğretim Tasarımı Modellerinin Karşılaştırılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Öğretim Tasarımı Modellerinin Uygulamasına Dönük Örnekler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Öğretim Tasarımı Modellerinin Uygulamasına Dönük Örnekler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Öğretim Tasarımı Modellerinin Uygulamasına Dönük Örnekler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 2 | 15 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 15 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 15 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 2 | 16 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 32 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 36 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 32 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|