Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Düşünme ve Problem Çözme Süreci | EGT5106 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Bülent ALCI |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı | Deniz Canca |
Dersin Amacı | Düşünme süreçleri ile ilgili becerileri geliştirerek, Günlük yaşamda bilimsel düşünme ve problem çözme süreçlerinin kullanımına ilişkin katkı sağlamak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Düşünme nedir?. Düşünme süreçleri. Yaratıcılık ve yaratıcı düşünme, Eleştirel düşünme, Yansıtıcı Düşünme, Bilimsel Düşünme, problem çözme sürecine etki eden faktörler. Problem çözme süreci basamakları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci düşünme süreçleri ve problem çözme süreci ile ilgili temel becerileri kazandırmak ve bunları yaşamlarında kullanmalarına yardımcı olmak amacıyla; yaratıcılık, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, analitik düşünme ve bilimsel düşünme süreçlerini, bunların birbirleriyle ilişkilerini kavrar.
- Öğrenci problem ve problem çözme sürecinin basamaklarını kavrar.
- Öğrenci karşılaştığı bir probleme problem çözme basamaklarına uygun şekilde yaklaşıp çözüm bulabilme becerisi geliştirir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders İçeriği ve İzlenecek Süreç | Derse ilişkin ön okumaların yapılması |
2 | Düşünme ve Düşünme süreçleri, Yaratıcılık ve yaratıcı düşünme | İlgili kaynakların okuması |
3 | Sunum | Sunuma hazırlık yapılması |
4 | Eleştirel düşünme | İlgili kaynakların okuması |
5 | Yansıtıcı Düşünme | İlgili kaynakların okuması |
6 | Bilimsel Düşünme | İlgili kaynakların okuması |
7 | sunum | Sunuma hazırlık yapılması |
8 | Problem nedir? | İlgili kaynakların okuması |
9 | Problem çözme süreci | İlgili kaynakların okuması |
10 | Problem çözme sürecine etkileyen temel faktörler. | İlgili kaynakların okuması |
11 | Tutumlar (ilgi, motivasyon, güven) | İlgili kaynakların okuması |
12 | Vize | |
13 | Bilişsel yetenek: (bellek ve düşünme becerileri) | İlgili kaynakların okuması |
14 | Yaşantı (önceki yaşantılar, yaş, deneyim), Ödev | İlgili kaynakların okuması |
15 | Problem çözme basamakları | İlgili kaynakların okuması |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | 2 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 20 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|