Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Ölçme Araçları ve Geliştirilmesi | EGT5107 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Bülent ALCI |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrencilerin eğitimde kullanılan temel ölçme araçları ile ilgili temel bilgi ve becerileri sahip olması ve bunu örnek bir ölçme aracı geliştirmede çalışmasında ortaya koyabilmesi |
---|---|
Dersin İçeriği | Eğitimde kullanılan ölçme araçları/ İzleme ve başarı testi geliştirme/ Tutum ölçeği geliştirme/ Anket geliştirme |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar açıklar.
- Öğrenci bir ölçme aracında bulunması gereken nitelikleri kavrar.
- Öğrenci test türleri açıklar.
- Öğrenci alanına ve konusuna uygun bir ölçme aracı seçebilir.
- Öğrenci seçtiği ölçme aracının güvenirlik ve geçerlik ve kullanışlılığına ilişkin tespitleri yapabilir.
- Test maddeleri ile ilgili farklı istatistikleri yapabilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi | Kona alanına ilişkin ön okumaların yapılası |
2 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar | İlgili kaynakların okuması |
3 | Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık) | İlgili kaynakların okuması |
4 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri | Örneklerin incelenmesi |
5 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar ( yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler | İlgili kaynakların okuması |
6 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler) | İlgili kaynakların okuması |
7 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme), Ödev | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası | İlgili materyalin incelenmesi |
10 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (araştırma kağıtları, araştırma projeleri) Sunum | Sunum için hazırlıkların yapılması |
11 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (akran değerlendirme, öz değerlendirme, tutum ölçekleri) Sunum | Sunum için hazırlıkların yapılması |
12 | Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler | Uygulama için ölçme sonuçlarının incelenmesi |
13 | Öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme | Öğrenme çıktılarının analiz edilmesi |
14 | Alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme | Ölçme aracının taslağı için ilgili okumaların yapılaması |
15 | Alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme | Ölçme aracına ilişkin son düzenlemelerin yapılması |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | 2 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 12 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 9 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|