Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim Teknolojisi ve Uygulamaları | EGT5103 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Bülent ALCI |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı | Deniz Canca |
Dersin Amacı | Gelişmekte olan teknolojinin eğitim alanında kullanılmasını geliştirmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Eğitim ve iletişim alanında kullanılan teknolojilerin tanıtılması, eğitim teknolojilerinin örneklerinin sunulması ve hazırlanması |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci eğitim bilimleri ile Eğitim teknolojileri arasındaki işlevsel bütünlük sağlayacak bilgi ve beceri kazanır.
- Öğrenci uzaktan eğitim, e-öğrenme, bilgisayar destekli eğitim vb. uygulamaların eğitimde kullanılmasıyla ilgili gereken tasarım ve süreçleri bilir.
- Eğitim teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramların, verilerin, son gelişmelerin bilimsel yöntemlerle incelenip değerlendirir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim teknolojisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
2 | Eğitim teknolojisinin temelleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
3 | Eğitim teknolojilerinin doğası | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
4 | Bir disiplin olarak eğitim teknolojisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
5 | Eğitimde bilim ve teknoloji | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
6 | Eğitimde bilim ve teknolojinin kullanılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
7 | Vize. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
8 | Eğitim teknolojisinin kurumsal boyutu | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
9 | Eğitim teknolojisinin süreç boyutu | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
10 | Eğitim teknolojisinin ortam boyutu | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
11 | Eğitim teknolojisinin uzmanlık boyutu | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
12 | Eğitim teknolojisinin uygulama boyutu | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
13 | Eğitim bilimleri ile eğitim uygulamaları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
14 | Eğitim teknolojisindeki son gelişmeler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
15 | Genel değerlendirme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
16 | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 5 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 5 | 15 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|