Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Mentörlük Eğitimi ve UygulamalarıEGT511337.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı
Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim)
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)İbrahim KOCABAŞ
Asistan(lar)ıBünyamin Bavlı, Belkıs KARABIYIK
Dersin AmacıBu derste öğrencilere; mentörlük sürecinin program geliştirme sürecine nasıl entegre edildiği, hem teorik hem de uygulamalı olarak verilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiMentörlük kavramının eğitim sürecindeki önemi, mentörlük modelleri, uygulama örnekleri, ihtiyaca yönelik mentörlük programının geliştirilip uygulanması.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • DuBois, David L., Michael J.Karcher. (2005). Handbook of youth mentoring. USA: Sage Publications, Inc.
  • Larose, S., & Tarabulsy, G. M. (2005). Academically at-risk students. In D. L. DuBois & M. J. Karcher (Eds), Handbook of youth mentoring (pp. 440-453). USA: Sage Publications
  • Kocabaş, İ., ve Yirci, R., (2011). Öğretmen ve Yöneci Yetiştirmede Mentörlük. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Allen, T. D., Eby, L. T., & Lentz E. (2006). The relationship between formal mentoring program characteristics and perceived program effectiveness. Personnel Psychology, 59 (1), 125- 153
  • Johnson, J. S. (2008). A case study of a middle school teacher-student mentoring program. Unpublished doctoral dissertation, Northcentral University, AZ, USA.
  • Morales, A. (2007). A Case Study of a Minority Student Mentoring Program. Unpublished Doctoral Dissertation, University of Denver, CO, USA.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenci, ilk ve orta öğretime devam eden öğrencilerin, ihtiyaçlarına uygun (akademik, sosyal ve duyuşsal alanda) mentörlük programının öazelliklerini açıklar.
  2. Bu dersi alacak öğrenciler, ilk öğretime devam eden öğrencilerin, ihtiyaçlarına uygun (akademik, sosyal ve duyuşsal alanda) mentörlük programının tasarlamasını yapar.
  3. Bu dersi alacak öğrenciler, orta öğretime devam eden öğrencilerin, ihtiyaçlarına uygun (akademik, sosyal ve duyuşsal alanda) mentörlük programının uygulamasını yapar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Mentörlük kavramı ve eğitim sürecindeki önemiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
2Mentörlük kavarmının tarihsel gelişimiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
3Mentörlüğün kuramsal temelleriİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
4Etkili mentörlük için izlenmesi gereken stratejilerİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
5Ülkemizde ve dünyada uygulanan mentörlük modellerinin incelenmesiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
6Ülkemizde ve dünyada uygulanan mentörlük modellerinin etkliliğinin karşılaştırılmasıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
7Vizeİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
8Mentörlük modelleri ve geliştirilmesiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
9Uygulandığı yere göre mentörlük İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
10Yapısına göre mentörlük İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
11İşelevine göre mentörlük İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
12Özel topluluklarda mentörlükİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
13Örnek mentörlük uygulamasının yapılmasıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
14Örnek mentörlük uygulamasının sınıfta uygulanmasıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
15Örnek mentörlük uygulamasının sınıfta uygulanmasıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama215
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev215
Sunum/Jüri
Projeler115
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar115
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama215
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev228
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler140
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)116
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)132
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok