Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Mentörlük Eğitimi ve Uygulamaları | EGT5113 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı | Bünyamin Bavlı, Belkıs KARABIYIK |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilere; mentörlük sürecinin program geliştirme sürecine nasıl entegre edildiği, hem teorik hem de uygulamalı olarak verilmesi hedeflenmektedir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Mentörlük kavramının eğitim sürecindeki önemi, mentörlük modelleri, uygulama örnekleri, ihtiyaca yönelik mentörlük programının geliştirilip uygulanması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci, ilk ve orta öğretime devam eden öğrencilerin, ihtiyaçlarına uygun (akademik, sosyal ve duyuşsal alanda) mentörlük programının öazelliklerini açıklar.
- Bu dersi alacak öğrenciler, ilk öğretime devam eden öğrencilerin, ihtiyaçlarına uygun (akademik, sosyal ve duyuşsal alanda) mentörlük programının tasarlamasını yapar.
- Bu dersi alacak öğrenciler, orta öğretime devam eden öğrencilerin, ihtiyaçlarına uygun (akademik, sosyal ve duyuşsal alanda) mentörlük programının uygulamasını yapar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mentörlük kavramı ve eğitim sürecindeki önemi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
2 | Mentörlük kavarmının tarihsel gelişimi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
3 | Mentörlüğün kuramsal temelleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
4 | Etkili mentörlük için izlenmesi gereken stratejiler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
5 | Ülkemizde ve dünyada uygulanan mentörlük modellerinin incelenmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
6 | Ülkemizde ve dünyada uygulanan mentörlük modellerinin etkliliğinin karşılaştırılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
7 | Vize | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
8 | Mentörlük modelleri ve geliştirilmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
9 | Uygulandığı yere göre mentörlük | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
10 | Yapısına göre mentörlük | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
11 | İşelevine göre mentörlük | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
12 | Özel topluluklarda mentörlük | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
13 | Örnek mentörlük uygulamasının yapılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
14 | Örnek mentörlük uygulamasının sınıfta uygulanması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
15 | Örnek mentörlük uygulamasının sınıfta uygulanması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 2 | 15 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 15 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 15 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 2 | 15 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 28 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 40 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 32 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|