Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Öğretim Programlarının DeğerlendirilmesiEGT511537.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı
Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim)
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüMehmet Gürol
Dersi Veren(ler)İbrahim KOCABAŞ
Asistan(lar)ıBelkıs KARABIYIK
Dersin AmacıProgram değerlendirmenin program geliştirme sürecindeki önemini kavrama, program değerlendirme modellerini bilme, program değerlendirme yöntem ve veril toplama teknikleri konusunda bilgi ve beceri kazanma, yapılmış araştırma ve uygulamalardan yararlanma, yeni program değerlendirme çalışmaları planlama.
Dersin İçeriğiProgram geliştirme süreci, Amaç, İçerik, Öğrenme öğretme süreci ve değerlendirme arasındaki ilişkiler Ölçme ve değerlendirme süreci, program geliştirmede değerlendirme Öğrencinin değerlendirilmesi ve ögelere dönük değerlendirme Program değerlendirme modelleri, Tyler hedefe dayalı değerlendirme, Stufflebeam Çevre, girdi, süreç-ürün modeli, Stufflebeam Toplam Değerlendirme modelleri Metfessel-Mic hael Değerlendirme Modeli, Provus farklar Yaklaşımı ile Değerlendirme modeli, Stake Uygunluk Olasılık Modeli, Stake ihtiyaca cevap verici değerlendirme modeli, Eisner Eğitsel eleştiri modeli, Hedefi bulunmayan değerlendirme modeli, Demirel’in Analitik değerlendirme modeli
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Erden, Münire. Program Değerlendirme. Ankara, 1993
  • Özcan, Demirel. Program Geliştirme. Pegem. Ankara, 2007
  • Fitzpatrıck, J.L.&Sanders, J.R. & Worthen, B.R. Program Evaluation. Pearson, At School, 2004
  • Ornstein C.A ve P.F. Hunkiuns. Curriculum: Foundations, Principles, and Issues. New Jersey. Prentice Hall. 1988
  • Ertürk, Selahattin. Eğitimde Program Geliştirme. Ankara, 1972
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenci program ögelerini, değerlendirmenin diğer ögelerle ilişkilerini kavrar
  2. Öğrenci program geliştirme sürecini, değerlendirmenin geliştirme işlevini kavrar.
  3. Öğrenci alanda geliştirilmiş olan program değerlendirme modellerini tanır.
  4. Öğrenci bir program değerlendirme çalışması planlarken, alanda geliştirilmiş model ya da modellerden yararlanır.
  5. Öğrenci program değerlendirme çalışmalarında kullanılan araştırma yöntemlerini bilir.
  6. Öğrenci planladığı program değerlendirme modeline uygun araştırma yöntemlerini seçer.
  7. Öğrenci program değerlendirme çalışmalarında kullanılan veri toplama tekniklerini bilir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Program geliştirme süreci, Amaç, İçerik, Öğrenme öğretme süreci ve değerlendirme arasındaki ilişkilerİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
2Ölçme ve değerlendirme süreci, program geliştirmede değerlendirmeLiteratürde yer alan makale, kitap ve diğer kaynakların taraması
3Öğrencinin değerlendirilmesi ve ögelere dönük değerlendirmeÖrnek uygulamaları inceleme
4Program değerlendirme modelleri, Tyler hedefe dayalı değerlendirme, Stufflebeam Çevre, girdi, süreç-ürün modeli, Stufflebeam Toplam Değerlendirme modelleriÖrnek uygulamaların incelenmesi
5Metfessel-Mic hael Değerlendirme Modeli, Provus farklar Yaklaşımı ile Değerlendirme modeli, Stake Uygunluk Olasılık Modeli, Stake ihtiyaca cevap verici değerlendirme modeliÖrnek uygulamaların inlenmesi
6Vizeİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
7Eisner Eğitsel eleştiri modeli, Hedefi bulunmayan değerlendirme modeli, Demirel’in Analitik değerlendirme modeliÖrnek uygulamaların incelenmesi
8Program değerlendirmede kullanılan araştırma yöntemleriİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
9Program değerlendirmede kullanılan veri toplama araçları, Araçların geçerlik ve güvenirlik çalışmalarıÖrnek uygulamaların incelenmesi
10Verilerin analizi ve yorumlanmasıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
11Program Değerlendirme Alaninda Yapilmiş Bilimsel Çalişmalarin, Makalelerin Analiziİlgili makalelerin edinilmesi
12Türkiye’de yapılmış program değerlendirme çalışmalarının değerlendirilmesiÖrneklerin incelenmesi
13Program değerlendirme araştırmalarında karşılaşılan sorunlar.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
14Program değerlendirme araştırmalarında karşılaşılan sorunlar.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
15Dersin değerlendirilmesi ve önerilerİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar260
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması163
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)248
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)136
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok