Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi | EGT5115 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Gürol |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı | Belkıs KARABIYIK |
Dersin Amacı | Program değerlendirmenin program geliştirme sürecindeki önemini kavrama, program değerlendirme modellerini bilme, program değerlendirme yöntem ve veril toplama teknikleri konusunda bilgi ve beceri kazanma, yapılmış araştırma ve uygulamalardan yararlanma, yeni program değerlendirme çalışmaları planlama. |
---|---|
Dersin İçeriği | Program geliştirme süreci, Amaç, İçerik, Öğrenme öğretme süreci ve değerlendirme arasındaki ilişkiler Ölçme ve değerlendirme süreci, program geliştirmede değerlendirme Öğrencinin değerlendirilmesi ve ögelere dönük değerlendirme Program değerlendirme modelleri, Tyler hedefe dayalı değerlendirme, Stufflebeam Çevre, girdi, süreç-ürün modeli, Stufflebeam Toplam Değerlendirme modelleri Metfessel-Mic hael Değerlendirme Modeli, Provus farklar Yaklaşımı ile Değerlendirme modeli, Stake Uygunluk Olasılık Modeli, Stake ihtiyaca cevap verici değerlendirme modeli, Eisner Eğitsel eleştiri modeli, Hedefi bulunmayan değerlendirme modeli, Demirel’in Analitik değerlendirme modeli |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci program ögelerini, değerlendirmenin diğer ögelerle ilişkilerini kavrar
- Öğrenci program geliştirme sürecini, değerlendirmenin geliştirme işlevini kavrar.
- Öğrenci alanda geliştirilmiş olan program değerlendirme modellerini tanır.
- Öğrenci bir program değerlendirme çalışması planlarken, alanda geliştirilmiş model ya da modellerden yararlanır.
- Öğrenci program değerlendirme çalışmalarında kullanılan araştırma yöntemlerini bilir.
- Öğrenci planladığı program değerlendirme modeline uygun araştırma yöntemlerini seçer.
- Öğrenci program değerlendirme çalışmalarında kullanılan veri toplama tekniklerini bilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Program geliştirme süreci, Amaç, İçerik, Öğrenme öğretme süreci ve değerlendirme arasındaki ilişkiler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
2 | Ölçme ve değerlendirme süreci, program geliştirmede değerlendirme | Literatürde yer alan makale, kitap ve diğer kaynakların taraması |
3 | Öğrencinin değerlendirilmesi ve ögelere dönük değerlendirme | Örnek uygulamaları inceleme |
4 | Program değerlendirme modelleri, Tyler hedefe dayalı değerlendirme, Stufflebeam Çevre, girdi, süreç-ürün modeli, Stufflebeam Toplam Değerlendirme modelleri | Örnek uygulamaların incelenmesi |
5 | Metfessel-Mic hael Değerlendirme Modeli, Provus farklar Yaklaşımı ile Değerlendirme modeli, Stake Uygunluk Olasılık Modeli, Stake ihtiyaca cevap verici değerlendirme modeli | Örnek uygulamaların inlenmesi |
6 | Vize | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
7 | Eisner Eğitsel eleştiri modeli, Hedefi bulunmayan değerlendirme modeli, Demirel’in Analitik değerlendirme modeli | Örnek uygulamaların incelenmesi |
8 | Program değerlendirmede kullanılan araştırma yöntemleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
9 | Program değerlendirmede kullanılan veri toplama araçları, Araçların geçerlik ve güvenirlik çalışmaları | Örnek uygulamaların incelenmesi |
10 | Verilerin analizi ve yorumlanması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
11 | Program Değerlendirme Alaninda Yapilmiş Bilimsel Çalişmalarin, Makalelerin Analizi | İlgili makalelerin edinilmesi |
12 | Türkiye’de yapılmış program değerlendirme çalışmalarının değerlendirilmesi | Örneklerin incelenmesi |
13 | Program değerlendirme araştırmalarında karşılaşılan sorunlar. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
14 | Program değerlendirme araştırmalarında karşılaşılan sorunlar. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
15 | Dersin değerlendirilmesi ve öneriler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 48 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 36 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|