Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Düşünme Becerileri ve Öğretim | EGT6104 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Vefa Taşdelen |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı | Belkıs KARABIYIK |
Dersin Amacı | Eğitimde düşünmenin önemi, öğretim yöntem ve teknikleriyle düşünme becerilerinin nasıl geliştirilebileceğinin kavranması ve ilgili teknikleri kullanma becerisinin kazandırılması. |
---|---|
Dersin İçeriği | Düşünme becerisinin önemi, bireye kazandırılması, eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme, yaratıcı düşünme, düşünme becerilerinin eğitimindeki temel faktörler. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci düşünme becerisi, eleştirel düşünme, nitellikli düşünme, yansıtıcı düşünme, yaratıcı düşünme kavramlarını açıklar.
- Öğrenci eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme ve yaratıcı düşünme önündeki engelleri bilir.
- Öğrenci eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme ve yaratıcı düşünme öğretim tekniklerini bilir.
- Öğrenci eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme ve yaratıcı düşünme öğretim tekniklerini uygular.
- Öğrenci düşünme becerileri öğretiminde uygun olan ve olmayan öğretmen davranışlarını açıklar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Düşünme becerisi nedir | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Çocuğa düşünmeyi nasıl öğretiriz | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Nitelikli düşünmeye etki eden etmenler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Eleştirel düşünme ve öğretimi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Eleştirel düşünmenin önüne çıkan engeller | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Yansıtıcı düşünme ve öğretimi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Yansıtıcı düşünmenin önüne çıkan engeller | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara sınav | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
9 | Yaratıcı düşünme ve öğretimi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Yaratıcı düşünmenin önüne çıkan engeller | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Öğretim programlarının düşünme becerileri üzerine etkisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Düşünme becerileri öğretiminde kullanılan teknikler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Düşünme becerileri öğretiminde kullanılan teknikler - Ödev | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Düşünme becerileri öğretiminde kullanılan teknikler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Düşünme becerileri öğretiminde öğretmen davranışları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
16 | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 40 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 60 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|