Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Çok Kültürlü Eğitim | EGT6105 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dersin bu birincil odak noktası dikkate alındığında, kampsanlı temamız demokrasi ve çokkültürlülüktür. Bunun içerisinde, birbiri ile ilişki içerisinde olan eğilimlerin (öğrenme aşkı, güçlü bilgi birikimi ve yansıtıcı uygulama) öğretme yaklaşımımızı nasıl şekillerindirebildiğini sorgulayacağız. Demokrasi ve çokkültürlülüğün kapsamlı teması yolculuğumuzun rehber itkisi ve arzulanan son durağıdır. Kültürlerin ve deneyimlerin zengin ve çeşitli bir karşımını yansıtan, çoğulcu bir toplumda yaşıyoruz. Dolayısıyla, okullar tüm öğrencilere sosyal, politik ve ekonomik gücün biçimlerine erişim sunan öğrenme olanakları sağlamalıdır. Öğretmenler, kökleri sosyal adalet ve toplumda olan ortamlar yaratabilmelidirler. Düşünce ve inanç çeşitliliğine saygı göstermeli ve tüm beceri düzeyinden, ekonomik seviyelerden ve kültürel altyapılardan öğrenicilere değer vermelidirler. |
---|---|
Dersin İçeriği | Küreselleşmenin bir sonucu olarak tüm gezegende artan insan akışı okullara ve eğitmenlere yeni zorluklar çıkartmaktadır. Eğitimin her düzeyinde derslikler giderek çeşitli öğrencilerle doldurulmaktadır. Bu demografik gerçeklikler, küresel dünyada giderek karmaşıklaşan teorik ve pratik öğretme yaklaşımlarının oluşturulmasını gerektirmektedir. Dersimizin amacı küreselleşme, vatandaşlık ve demokrasi üzerine dönen uluslararası tartışmaların öğretilerini tüm öğrenciler için başarıyı teşvik etmeyi hedefleyen öğretme yaklaşımlarına dönüştürmektir. Belirli bir konu üzerine uzmanlaşmanın yanı sıra tüm eğitimciler için en büyük zorluklardan biri de eğitimin öğrencilerin sosyokültürel kimliklerini şekillendirmedeki ve onları demokratik toplumlara katılmaya hazırlamadaki rolünün ayırtına varmak ve buna dikkat etmektir. Bu derste, çokkültürlü eğitim ve küresel vatandaşlık alanlarındaki araştırmaları bilgileri eleştirel bir şekilde sorgulayacak ve kendi dersliklerimiz ve pratiklerimizle (bugünkü ya da gelecekteki) olan ilişkilerini saptayacağız. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci değişen okul demografilerinin eğitime/eğitimcilere çıkardığı zorluklar ve ihtimallelleri tanımlar.
- Öğrenci sosyo-kültürel kimlik inşası ile eğitim arasındaki ilişkiyi açıklar.
- Öğrenci küreselleşme ve vatandaşlık üzerine önemli güncel tartışmaları eleştirel bir şekilde araştırıp kültürel olarak çeşitlenen öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayacak bir model geliştirir.
- Öğrenci çokkültürlü eğitim teorisinin kilit unsurlarını uygular.
- Öğrenci yaşamboyu öğrenim ve keşfetme ile uğraşan kendi deneyimi yansıtan uygulayıcılar olarak kendi gelişimlerini değerlendirirler.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sınıf oryantasyonu Ders Programının içeriğinin Dağıtımı/Müzakeresi (Derse giriş) | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Eğitimin Sosyokültürel Bağlamı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Sosyokültürel Kimlik Gelişimi ve Etkisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Çeşitlilik, Vatandaşlık ve Eğitim | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Turkiye, Kanada, Güney Afrika, ABD ve Büyük Britanya’da Çeşitlilik ve Vatandaşlık | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Eğitimde Çeşitliliğin ve Eşitliğin Küresel Zorlukları ve Olanakları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Ara dönem sınavı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Yurttaşlık Alanında Hoşgörü ve Kabullenme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
9 | Birleşik Devletler’de Çokkültürlü Eğitimin İdeolojik ve Toplumsal Temeli | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Müfredat Geliştirme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Kültürel Duyarlı Pedagojik Pratik ve Gelişen İlişkiler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Çokkültürlü Eğitim ve Öğretmen hazırlığı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Etnik Grupların Eğitimi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Kültür Merkezli Bilgi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Genel Değerlendirme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 5 |
Ödev | 2 | 50 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 30 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|