Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Hizmet İçi Eğitimde Program Geliştirme ve Uygulama | EGT6108 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Nadir Çeliköz |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı | Deniz Canca, İpek Som, Bünyamin Bavlı, Belkıs KARABIYIK |
Dersin Amacı | Hizmet İçi Eğitimde Program Geliştirme ve Uygulamalar kapsamında varolan modelleri inceleyerek program tasarımı modeli geliştirilmesi. |
---|---|
Dersin İçeriği | Kurumların ve toplumların eğitim ihtiyaçlarını tespit ederek, var olan bir programın çıktılarına bakarak ihtiyaçların belirlenmesi. Hizmetiçi eğitim programının tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması, değerlendirilmesi aşamalarında yer alabilmek. İlgili kavramların tanımlarını, modellerini ve kuramsal çerçevesini kavrayabilmek. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci hiçmetiçi eğitimin tanımı, amaçları, gerekliliği doğrultusunda bilimsel bilgiyi açıklar.
- Öğrenci hizmetiçi eğitime yönelik program geliştirme modellerinin karşılaştırır.
- Öğrenci var olan bir kurumun ihtiyaçları doğrultusunda Hizmetiçi eğitim programı tasarlayabilecek düzeyde, kurumun işleyişini, analizini yapar ve ilgili analizlerle üst düzey beceri kazanır.
- Öğrenci bireyin, kurumun ve toplumun beklentileri doğrultusunda var olan ihtiyaçların analizini yapar.
- Öğrenci progam öğelerine uygun bir şekilde hizmetiçi eğitim tasarlar.
- Öğrenci progam öğelerine uygun bir şekilde hizmetiçi eğitim programını uygular.
- Öğrenci dünyadaki ve Türkiyedeki yönelimleri açıklar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitimle ilgili temel kavramlar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Hiçmetiçi eğitimin tanımı, amaçları, gerekliliği ve ihtiyaçlarının saptanması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Hiçmetiçi eğitimin tanımı, amaçları, gerekliliği ve ihtiyaçlarının saptanması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Hizmetiçi eğitime yönelik program geliştirme modelleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Vize-1 | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Hiçmetiçi eğitimin planlanması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Hizmetiçi eğitimde ihtiyaç saptama teknikleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Hizmetiçi eğitimde hedeflerin belirlenmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
9 | Hizmetiçi eğitimde hedeflere yönelik içeriğin düzenlenmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Hiçmetiçi eğitimin programının uygulanması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Hizmetiçi eğitime yönelik program değerlendirme modellerinin incelenmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Hizmetiçi eğitime programlarının değerlendirilmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Belirli bir alana yönelik hizmetiçi eğitim programı tasarlama | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Belirli bir alana yönelik hizmetiçi eğitim programı uygulamav | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Belirli bir alana yönelik hizmetiçi eğitim programı değerlendirme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 3 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|