Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Okullarda Program Geliştirme Çalışmaları | EGT7238 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Sertel ALTUN |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin; Özel ve kamuya ait her kademe okullarda uygulanan eğitim programlarını inceleme, programın güçlü ve zayıf yönlerini belirleme ve öneri geliştirme ve Okullarda program haritalama taslağı oluşturmaları amaçlanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Program geliştirme, okul geliştirme modelleri, okul geliştirme modellerinin türleri, okul geliştirme modelinin seçilme süreci, seçilen modelin uygulanması, modelin değerlendirilmesi, program haritalama süreci. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci bu derste edindiği bilgi ve beceriyle okullarda yer alan yönetim ve öğretim süreçleri arasındaki ilişkiyi kavrar ve oluşturduğu önerilerle okul geliştirme modellerini uygular.
- Bu derste öğrencilerin; özel ve kamuya ait her kademe okullarda uygulanan eğitim programlarını değerlendirir.
- Bu derste öğrenciler eğitim programın güçlü ve zayıf yönlerini kavrar.
- Okullarda program haritalama taslağı oluşturma yöntemlerini bilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Program Geliştirme | |
3 | Okul Tabanlı Program Geliştirme | |
4 | Okul Tabanlı Program Geliştirme Modelleri | |
5 | Okul çalışması | |
6 | Okul çalışması | |
7 | Gözlemlerin sunulup tartışılması | |
8 | Program Haritalama Süreci | |
9 | Program Haritalamanın Öğeleri | |
10 | Program Haritalama Modelleri | |
11 | Okul çalışması | |
12 | Okul çalışması | |
13 | Gözlemlerin sunulup tartışılması | |
14 | Örnek Program Haritalama Taslağının Hazırlanması | |
15 | Taslakla İlgili uzman görüşünün alınması | |
16 | Hazırlanan Program Haritalama Taslağının Değerlendirilmesi |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 2 | 15 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 15 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 15 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | 2 | 32 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 32 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 48 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 32 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|