Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Öğretmen Yetiştirme Sistemlerinde Gelişmeler | EGT6109 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Gürol |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı | Deniz Canca |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere, öğretmen yetiştirmenin tanımını, kuramlarını, ilgilendiği konuları, terminolojisini; öğretmen yetiştirmenin tarihini ve öğretmen yeterliklerini; Öğretmen, ders öğretmeni, sınıf öğretmeni, müdür yardımcısı, müdür, bölüm başkam, dekan, yönetici özellikleri ve yeterliklerini tanıtmak; öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımların ve modelleri öğretmek. Küreselleşme çağında öğretmen yetiştirmenin ve eğitim politikalarının değişimini açıklamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu derste öğretmen yetiştirme teorileri, öğretmen yetiştirmenin tanımları, onun diğer bilim dallarıyla bağlantısı, amacı, öğretmen yetiştirmenin amacına uygun yöntem seçimi, öğretmen yetiştirmenin tarihi, eğitimdeki yeri ve önemi, çeşitli ülkelerdeki eğitimin gelişme tarihleri ve Öğretmen yetiştirmenin hedefleri gibi konular işlenecektir. Eğitimin güncel sorunları, öğretmen yetiştirme sistemleri, ülkelerin izlediği eğitim politikaları, eğitim programları, eğitim yasaları, eğitim ilke ve amaçlan incelenecektir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğretmen yetiştirmenin amaçlarını bilir.
- Öğretmen yetiştirmenin özelliklerini bilir.
- Türkiye’deki öğretmen yetiştirme sisteminin tarihsel gelişimini ve bugününü bilir.
- Çeşitli ülkelerdeki eğitim sistemlerini bilir.
- Çeşitli ülkelerdeki öğretmen yetiştirme sistemlerini bilir.
- Öğretmen yeterliliklerini bilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğretmen yetiştirme nedir? Nerede, nasıl, ne kadar sürede, ne şekilde yetiştirilir? Öğremen yeterliği nedir? Nasıl bir öğretmen istiyoruz? | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Öğretmen yetiştirmenin amacı, yararları. Öğretmen yetiştirmede yapılan hatalar. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Öğretmen yetiştirmenin tarihsel gelişimi. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Küreselleşme ve ülke gelişiminde öğretmen rolü. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Türkiye eğitim sisteminde öğretmen yetiştirmenin tarihi gelişimi ve günümüzdeki durumu. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Bologna süreci ve Avrupa eğitim sistemleri. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | ABD'de öğretmen yetiştirme sistemi. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara sınav. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
9 | Fransa'da öğretmen yetiştirme sistemi. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Almanya'da öğretmen yetiştirme sistemi. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Japonya'da öğretmen yetiştirme sistemi. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | İngiltere'de öğretmen yetiştirme sistemi. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | İspanya'da öğretmen ytiştirme sistemi. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | İtalya'da öğretmen yetiştirme sistemi. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Günümüzde öğretmen olmak için gereken bilgi, beceri ve davranışlar. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
16 | Final sınavı. |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 5 | 25 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Final | 1 | 50 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 5 | 12 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|