Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Nitel Araştırma Teknikleri | EGT6112 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Nadir Çeliköz |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı | Bünyamin Bavlı, Belkıs KARABIYIK, Büşra Tombak |
Dersin Amacı | Bu ders, yaygın olarak kullanılan nitel araştırma yöntemleri ile doktora öğrencileri için tasarlanmıştır. Bu ders, bu yöntemlerden yararlanarak kendi araştırmalarını hazırlayacak ya da daha önce yapılan nitel çalışmaları değerlendirecektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Kalitatif araştırma varsayımları, teorileri ve pratikleri tanıtılır. Öğrenciler kendi gözlem ve mülakat becerilerini sergileyecekleri pilot bir çalışma tasarlar, yürütür ve raporlaştırırlar. Ayrıca, bu ders, kalitatif perspektifler ve araştırma metotlarının yoğun çalışması ve uygulaması için bir forum sunmak üzere tasarlanmıştır. Sorgulamayı ve itinalı bir akademik diyalogu teşvik etmek üzere seminer formatı kullanılacaktır. Dersin tüm katılımcılarından yukarıdaki zorunlu okumaları ve bunların ötesinde de okumalar yapmaları, sınıftaki tartışmalara katkıda bulunmaları ve dersin bir kısmını yönetmek üzere hazırlık yapmaları beklenmektedir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci gerçekliğin ve yöntemin doğasına ilişkin temel varsayımlar bakımından kalitatif olanı rakip paradigmalardan ayırt eder.
- Öğrenci nitel araştırmanın karakteristikleri, dili ve mantığını öğrenir.
- Öğrenci nitel bir araştırma çalışması tasarlamak için mevcut teknikleri kavrar.
- Öğrenci nitel veri analizi için mevcut teknikleri kavrar.
- Öğrenci nitel bir araştırma çalışmasını değerlendirmede niteliğin ve titizliğin ayırtına varır ve bunları değerlendirme becerisi edinir.
- Öğrenci nitel araştırmanın felsefi, teorik ve pratik yanlarını kavrar.
- Öğrenci nitel araştırmacılar tarafından sıklıkla kullanılan anahtar kavramları ve metotları kavrar.
- Öğrenci nitel araştırma tarihini analiz eder.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sınıf oryantasyonu Ders Programının içeriğinin Dağıtımı/Müzakeresi (Derse giriş) | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Araştırma Teorilerine ve Sosyal Yaşam Teorilerine Giriş | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Önçalışma Görevi, Araştırma Tasarımına Genel Bakış, Kalitatif Gelenekler, Okumalardan Sorular | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Çeşitlilik, Vatandaşlık ve Eğitim | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Katılımcı Gözlemcilik, Etnografi, Uyum ve Etik | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Ara dönem sınavı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Mülakat yapma, veri toplama | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Final Araştırma Ödevi için Sözlü Sınav | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
9 | Odak Grupları --- Belgeler --- Mülakat Alıştırması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Gözden geçirme, Biyografi, Fenomenoloji, Kuram Oluşturma, Etnografi, Örnek Olay Çalışması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Odak Grupları----Eylem Araştırması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Veri Toplama Süreci | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Veri Analizi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Sonuçları Paylaşma / Öyküleme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Genel Değerlendirme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
16 | Final Araştırma Ödevi ve Sunumu |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 5 |
Ödev | 2 | 50 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 30 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|