Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İleri İstatistik Teknikleri ve Uygulama | EGT6115 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Banu Yücel Toy |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Eğitim bilimlerinde ileri istatistik teknikleri ile analiz yapmak, yorumlamak ve anlamak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Çok değişkenli istatistiğe giriş, Varyans ve covaryans analizi: ANOVA ve ANCOVA, Karışık ANOVA, MANOVA ve MANCOVA, Lojistik Regresyon, Kümeleme analizi, Discriminant analizi, Güvenirlik ve Geçerlilik analizi, Açımlayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizi |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci ileri istatistik kavramları tanımlar.
- Öğrenci eğitim verileri üzerinde ileri istatistik hesaplarını yapar.
- Öğrenci öğrendiklerini bilimsel araştırmalarda uygular.
- Öğrenciler ileri ve çok değişkenli istatistik analizi sonuçlarını yorumlar
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çok değişkenli istatistiğe giriş | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | ANOVA | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | ANCOVA | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Karışık ANOVA | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | MANOVA | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | MANCOVA | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Lojistik regresyon | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara sınav | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
9 | Kümeleme analizi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Discriminant analizi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Güvenirlik ve geçerlilik analizi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Açımlayıcı Faktör analizi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Doğrulayıcı faktör analizi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | SPSS uygulamaları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | LISREL uygulamaları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
16 | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 4 | 15 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 4 | 15 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 20 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|