Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İleri Araştırma Yöntem ve Teknikleri | EGT6116 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı | Belkıs KARABIYIK |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; karma araştırma yöntemlerinin tarihi ve felsefesini içeren içindeki edebiyatı, karma araştırma yöntemlerinin özelliklerini ve amaçlarını, hitap edilen sorunların araştırma modellerini, karma araştırma yönteminin belirli araştırma sorularını ve amaca yönelik ifadelerini, önemli karma model tasarımları türlerini, karma araştırma yöntemleri içinde veri toplama ve analiz stratejilerini, karma araştırma yöntemlerini raporlama ve değerlendirmeyi, karma araştırma yöntemlerine genel bir bakış açısı kazandırmayı hedeflemektedir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu ders nitel ve nicel geleneklerin ve tasarım ilkelerinin önceden anlatıldığı doktora öğrencileri ile tasarlanmıştır. Bununla beraber bu ders, doktora öğrencilerine karma araştırma yöntem tasarımını tanıtacak, böylece nitel ve nicel bileşenleri birçok yolla birbirleri ile bilgilendirecek ve araştırma sürecinde çeşitli derecelerde bütünleştirecektir. (Örneğin; örneklemede, veri toplamada, veri analizinde, vb.) Araştırdığımız bu modellerin soru ve cevapları, karma yöntemlerin kullanıldığı çalışma alanlarına iyi bir şekilde uydurulmuş ilkelerle, eğitim araştırmasının birçok alanına konulacaktır. Karma araştırma yöntemleri, belli bir etki alanında ortaya çıkan metodolojik yazı ve karma araştırma yöntemleri hakkında yeni bir ders kitabı üzerine araştırmaları ve bu derse göre bireysel akademisyenlerin veya takım halindeki akademisyenlerin, güçlü nitel yöntemler ile güçlü nicel yöntemleri aynı derecede kullanarak nasıl titiz çalışma tasarımları oluşturduklarını inceler. Öğrenciler, hem K-12 ve sonrası ortaöğretim düzeyini hem de program geliştirme, öğretim ve reform konularını hedefleyen, karma araştırma yöntemlerinin basılmış örneklerini analiz eder ve eleştirir. Ders projeleri, karma araştırma yöntemlerinin tasarlanması yönlerini içerip, öğrencilerin kendi bilimsel çalışmalarını ilerletmiştir. (tez planlaması dâhil). |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Karma araştırma yöntemlerinin kullanımı ile felsefi varsayımları anlar.
- Karma araştırma yöntemlerindeki gelişmeleri anlar.
- Herhangi bir çalışmada karma araştırma yöntemini kullanıp anlama ve açıklar.
- Karma araştırma yönteminin önemli modellerini, güçlüklerini ve zayıflıklarını anlar ve açıklar.
- Karma araştırma yöntemi için bir amaç beyanı ve araştırma sorusu geliştirir.
- Karma araştırma yönteminde elde edilen veri modellerini özetlemek, nicel ve nitel türleri arasındaki farkı ayırt eder.
- Karma araştırma yöntemi tasarımlarında nicel ve nitel verileri bütünleştirmir (ya da karıştırmak).
- Karma araştırma yöntemin tasarımları içinde veri analiz stratejilerini özetler.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sınıf Dağıtımı İçin Oryantasyon / Müfredatın İçeriğini Kolaylaştırmaya Yönelik Müzakereler (Ders ve Alana giriş) | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Karma Araştırma Yöntemi Nedir ve Neden Yapılmalıdır? | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Eğitim Araştırması Sorunları ve Soruları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Nicel Araştırma İlkeleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Nitel Araştırma İlkeleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Tasarım Problemlerinin Karışık Yöntemleri: Stratejiler, ProjeTürleri ve Tasarım Kararlarına Genel Bakış | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Tez ÖnerisininYapısı, Literatür Taramasının Amacı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Karma Araştırma Yöntemleri Yapmak: Muhtemel Veri Toplama Sonuçları ve Örnekleme Stratejileri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
9 | İşbirlikçi Öğrenmenin Değerlendirilmesi / Sınav | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Karma Yöntemlerde Araştırma Yapma: Analiz | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Karma Araştırma Yöntemlerini Eleştirme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Verileri Analiz Etme: Nitel ve Nicel Yöntemlerin Entegrasyonu / Verilerin Analizi İçin Bilgisayar Programları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Karma Araştırma Yöntemlerinde Yazma ve Değerlendirme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Sonuçların Sunumu --- Tartışma ve Sonuçları İnceleme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Sonuçların Sunumu --- Tartışma ve Sonuçları İnceleme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
16 | Final Araştırma Ödevi ve Sunumu |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 5 |
Ödev | 2 | 50 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 15 |
Final | 1 | 30 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|