Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Öğretim Kuram ve Modelleri | EGT6119 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı | Deniz Canca, Bünyamin Bavlı |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin öğrenme ve öğretme sürecini ve bu süreçle ilişkili kavramları kavraması, farklı öğretim ve öğrenme modellerini tanıması, konuya, öğrenci özelliklerine ve öğrenme amaçlarına uygun olan modeli seçebilmesi ve uygulayabilmesi amaçlanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramlar. Öğrenme ve öğretme kuramları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- “Felsefe, kuram, model, strateji, yaklaşım, yöntem, taktik ve süreç” kavramlarını tanımlar.
- Öğrenme öğretme sürecine temel oluşturan kavramların aralarındaki ilişkiyi irdeler.
- İncelenen her bir öğretim modelinin felsefi dayanaklarını açıklar.
- İncelenen her bir öğretim modelinin genel yapısını açıklar.
- İncelenen her bir öğretim modelinin uygulanmasında izlenen aşamaları sayar.
- İncelenen her bir öğretim modelinin sınırlılıklarını ve üstünlüklerini belirler.
- Öğretme modellerini dayandıkları bilimsel temelleri araştırır.
- Öğretme modellerini etkili uygulama ilkelerine göre karşılaştırır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğretme ile ilgili temel kavramlar ve öğrenme-öğretme ilişkisi. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Öğretme modellerinin temel özellikleri. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Doğrudan öğretme modelleri. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Suchman öğretme modeli. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Neden-sonuç modeli. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | İşbirlikli öğrenme modelleri. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Bellek modelleri. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara sınav. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
9 | Çatışma çözümleme modeli. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Sınıf içi tartışma modeli. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Değer geliştirme modeli. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Tam öğrenme modeli. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Öğretme modellerinin karşılaştırılması. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Öğretme modellerinin uygulanmasıyla ilgili örnekler. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Genel değerlendirme. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
16 | Final sınavı. |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 5 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 50 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 5 | 15 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|