Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Geliştirme Süreç ve Modelleri | EGT6117 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Yavuz Erişen |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı | Deniz Canca, Bünyamin Bavlı, Belkıs KARABIYIK |
Dersin Amacı | Eğitim programları ile ilgili temel teori ve uygulamalar hakkında bilgilendirmek ve mevcut eğitim programları ve bunlara alternatif yaklaşımlara yönelik bakış açılarını geliştirmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Program teorileri, eğitim ve felsefe ilişkisi; program ve program geliştirme kavramları; program geliştirme modelleri; program geliştirmenin öğeleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Felsefe ve eğitim arasındaki ilişkiyi açıklar.
- Eğitim felsefesi ve program teorileri arasındaki ilişkiyi açıklar.
- Program ve program geliştirme kavramlarını açıklar.
- Program geliştirme ile ilgili temel kavramları açıklar.
- Program tasarımı kavramını tartışır.
- Bir program geliştirme modelinin nasıl seçildiğini açıklar.
- Program geliştirme modelinin önemini açıklar.
- Her bir program geliştirme modelinin en ayırtedici yanını açıklar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim, felsefe ve eğitim felsefesi. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Eğitim, felsefe ve eğitim felsefesi. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Program olgusu ve program geliştirme kavramının kapsamı. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Program geliştirme teorileri. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Program geliştirme teorileri. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Program geliştirme süreci. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Tyler modeli. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Tyler modeli. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
9 | Ara sınav. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Taba modeli. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Oliva modeli. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Schawab modeli. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Karışık modeller ve diğer program modelleri. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Yeni program geliştirme modelleri. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Yeni program geliştirme modelleri. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
16 | Final sınavı. |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 5 | 25 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Final | 1 | 50 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 5 | 12 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|