Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Siyaset Kuramlarında Eğitim | EGT5204 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi ve Denetim Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi ve Denetim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hasan Basri GÜNDÜZ |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı | Mithat KORUMAZ, Esra ÇAKMAK |
Dersin Amacı | Temel amaç eğitim alanında çağdaş tartışmalara damgasını vuran temel siyaset kuramlarını tanır; Siyaset kuramlarının eğitim bağlamında eleştirel değerlendirmesini yapabilme yeterliği kazanır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Derste, insanla ve toplumla ilgili olan ve olması gerekene dair bütünsel bir perspektif sunan siyaset kuramlarının eğitime nasıl bir anlam, değer ve işlev yükledikleri, bu kuramlarda nasıl bir eğitim dünyası tahayyül edildiği konu edilmektedir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bu dersi alan katılımcılar, eğitime ilişkin olarak, gerek gündelik yaşamlarında ve gerek meslekî yaşamlarında karşılaşacakları politik söylem ve eylemlerin kuramsal arka planlarını ayırt edebilme gücü kazanırlar.
- Katılımcılar dünyadaki eğitim sistemlerinde siyasi etkileri bilir
- Katılımcılar Eğitim - Yönetim ilişkisini bilir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Politika temel kavramları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Politik yönelimler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Düşünce ve siyaset | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Eğitimin siyasal işlevi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Eğitim politaka ve siyaset ilişkisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Dünyadaki eğitim sistemlerinde siyasi etkiler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Dünyadaki eğitim sistemlerinde siyasi etkiler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara sınav | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
9 | Türkiye’de siyasetin eğitime olan etkisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Eğitim - Yönetim ilişkisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Eğitim - Yönetim ilişkisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Eğitim - Yönetim ilişkisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Eğitim - Yönetim ilişkisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Eğitim - Yönetim ilişkisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Eğitim - Yönetim ilişkisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 30 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 15 | 4 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 19 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 18 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|