Eğitimi Bilimleri ABD Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora Programı
Programı Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Programın Türü | Doktora Programı |
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Doktora seviyesinde öğrenim veren bir programdır. |
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Eğitimi Bilimleri ABD Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora Programı alanında Doktora Derecesi almaya hak kazanmaktadırlar. |
Eğitim Türü | Tam zamanlı |
Kayıt Kabul Koşulları | Bu programa başvuran bütün adayların genel başarı notu, aday değerlendirme jürisi tarafından ALES puanının %50’si, lisans ve/veya yüksek lisans genel not ortalamasının %25’i ve giriş sınavı sonucunun %25’i dikkate alınarak hesaplanır. Yapılan sıralama sonucunda kontenjan sayısı kadar aday programa kabul edilir. Kayıt kabul koşullarının ayrıntısı YTÜ lisansüstü yönetmeliğinin Madde 10 (4-b) de belirtilmiştir. Bilgisi için http://www.fbe.yildiz.edu.tr/haberler.php?id=121 adresine başvurunuz. |
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Öğrencilerin özel öğrencilik, farklı üniversitelerden yatay geçiş, ilişiklerinin kesildiği daha önceki lisansüstü programından alıp başarılı olduğu en fazla 4 ders için ders saydırma işlemi uygulanır. |
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programında öğrenim gören öğrencilerin; min 24 yerel kredilik 8 ders ve bir tez almaları, tüm derslerden en az BB derecesi ile başarılı olmaları, 180 -240 AKTS kredisi almış ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 3.00/4.00 olması gerekmektedir. |
Program Tanımı | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora Programının amacı rehberlik ve psikolojik danışmanlık bilgi, beceri ve tutumlarına sahip, mesleğin etik kurallarını bilen ve uygulayan, mesleğindeki gelişmeleri takip eden uzmanlar ve bilimsel araştırma yürütecek düzeyde istatistik ve bilimsel araştırma tekniklerini kullanabilen akademisyenler yetiştirmektir. |
Mezunların Mesleki Profili | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık doktora derecesi alanların büyük bir çoğunluğu devlet ve vakıf üniversitelerinde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. Bunun dışında, kamu ve özel sektöre ait, eğitim, sağlık, adalet, askeri, sosyal hizmet kurum/kuruluşlarında psikolojik danışman olarak çalışmaktadırlar. Ayrıca, kamu ve özel sektöre ait, çeşitli işkollarındaki iş yerlerinde/kuruluşlarda insan kaynakları bölümlerinde, insan kaynakları elemanı, koordinatör olarak da çalışılabilir. |
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler, uzmanlık alanlarına bağlı olarak doktora sonrası programlara başvurabilirler. |
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | (1) Öğrenci, kayıt yaptırdığı dersin en az %70’ine devam etmek zorundadır. (2) Bir yarıyıl içinde her ders için en az iki başarı ölçümü yapılır. İlgili öğretim üyesinin takdirine göre bunlardan en az biri mutlaka yazılı sınav şeklinde yapılmalıdır. Tek sınav yapılması durumunda diğer değerlendirme ödev, proje, eskiz, laboratuar raporu veya benzeri uygulama çalışması biçiminde yapılabilir. (3) Yarıyıl sonunda dersin bütünüyle ilgili bir sınav yapılır. İlgili dersin öğretimüyesince, öğrenciye aldığı her ders için, yarıyıl içi çalışmaların %40-%60 ve yarıyıl sonu sınav notunun %60-%40’ı dikkate alınarak başarı notu hesaplanır. F0 notu hariçbaşarısızlık durumunda öğrenciye akademik takvimde belirlenen tarihlerde bütünleme sınavı hakkı tanınır. (4) Başarı notları aşağıdaki şekilde tanımlanır: a) Yüzlük Değer Başarı Notu Sayısal Değer 90-100 AA 4.00 80-89 BA 3.50 70-79 BB 3.00 60-69 CB 2.50 50-59 CC 2.00 40-49 DC 1.50 30-39 DD 1.00 20-29 FD 0.50 0-19 FF 0.00 Devamsız F0 0.00 b) Ayrıca aşağıdaki harf notlarından; 1) G: Geçer/Başarılı, 2) K: Kalır/Başarısız, 3) M: Muaf, 4) E: Eksik olarak tanımlanır. (5) Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun en az BB (3.00) olması gerekir. (6) Bir öğrencinin derslerini başarı ile tamamlamış sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 3.00 olması gerekir (7) Bir dersten CB, CC, DC, DD, FD, FF ve F0 harf notunu alan öğrenci, bu dersten başarısız sayılır. Bu notlar AGNO hesabına katılır. (8) G (Geçer/Başarılı) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir. K (Kalır/Başarısız) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir. M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek enstitü yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilir. G, K ve M notları AGNO hesabına katılmaz. E (Eksik) notu, öğrencinin devam ettiği ders için öğretim üyesi tarafından otomasyon sistemine girilemeyen notu ifade eder. Bu notlar enstitü yönetim kurulu kararı ile sisteme işlenir. |
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olmak için öğrencilerin; min 24 yerel kredilik 8 ders ve bir tez almaları, tüm derslerden en az BB derecesi ile başarılı olmaları, 180-240 AKTS kredisi almış ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 3.00/4.00 olması gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Çok değişkenli istatistiksel yöntemleri kullanarak özgün araştırmalar planlamak.
- Rehberlik ve psikolojik danışma alanında önleyici ve gelişimsel programlar hazırlayıp, uygulamak.
- Deneysel Desenleri kullanarak özgün araştırmalar yapmak.
- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini yaparak olayları farklı bakış açılarıyla değerlendirmek.
- Alana katkı sağlayacak özgün bir çalışmayı tasarlayıp gerçekleştirerek yayınlamak.
- Yüksek Lisans ve Doktora yeterliliklerine dayalı olarak edindiği güncel ve ileri düzeydeki bilgileri kullanarak özgün düşünce ve çalışmalar üretmek.
- Çocuk, ergen ve yetişkinlerle bireysel ve grupla psikolojik danışma yapmak, evlilik ve aile danışmanlığı konusunda rehberlik yapmak.
- Bilime katkı getirecek önerilerde bulunmak ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulamak.
- Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak.
- Lisansüstü düzeyde içselleştirdiği bilgileri analiz, sentez ve değerlendirme becerileri yolu ile derinleştirerek, alana yeni katkılar sağlamak.
- En az bir yabancı dilde, iyi düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek, özgün fikirlerini uzman bir topluluk önünde savunabilmek.
- Araştırmalarında mesleki ve bilimsel etik değerlere uygun davranmak.
Müfredat
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ELEC 001 | Seçmeli Ders 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC 002 | Seçmeli Ders 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC 003 | Seçmeli Ders 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC 004 | Seçmeli Ders 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ELEC 005 | Seçmeli Ders 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC 006 | Seçmeli Ders 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC 007 | Seçmeli Ders 7 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC 008 | Seçmeli Ders 8 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
PDR6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
PDR6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
PDR6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
PDR6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
PDR6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
PDR6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
240 Program Toplam AKTS: | |||||||
Seçmeli Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
PDR6100 | İleri İstatistik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
PDR6101 | İleri Psikopatoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
PDR6102 | İleri Psikopatoloji II (Erişkin) | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
PDR6103 | İleri Psikolojik Ölçme Teknikleri ve Uygulaması | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
PDR6104 | Ergenlik Psikolojisinde Güncel Konular | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
PDR6105 | Kariyer Psikolojik Danışmanlığında Güncel Konular | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
PDR6106 | Okul Psikolojik Danışmanlığında Güncel Konular | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
PDR6107 | Evlilik ve Aile Danışmanlığı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
PDR6108 | İleri Bireyle Psikolojik Danışma ve Uygulama | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
PDR6109 | İleri Psikolojik Danışma Kuram ve Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
PDR6110 | İleri Bilimsel Araştırma Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
PDR6111 | İleri Grupla Psikolojik Danışma ve Uygulaması | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
PDR6000 | Doktora Tezi | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
PDR6000 | Doktora Tezi | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
PDR6000 | Doktora Tezi | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
PDR6000 | Doktora Tezi | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
PDR6000 | Doktora Tezi | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
PDR6000 | Doktora Tezi | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
PDR6100 | İleri İstatistik | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 4 |
PDR6101 | İleri Psikopatoloji | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 5 |
PDR6102 | İleri Psikopatoloji II (Erişkin) | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 5 |
PDR6103 | İleri Psikolojik Ölçme Teknikleri ve Uygulaması | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 |
PDR6104 | Ergenlik Psikolojisinde Güncel Konular | 2 | 5 | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 2 | 2 | 5 |
PDR6105 | Kariyer Psikolojik Danışmanlığında Güncel Konular | 2 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 2 | 5 |
PDR6106 | Okul Psikolojik Danışmanlığında Güncel Konular | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 2 | 5 |
PDR6107 | Evlilik ve Aile Danışmanlığı | 2 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 2 | 5 |
PDR6108 | İleri Bireyle Psikolojik Danışma ve Uygulama | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 |
PDR6109 | İleri Psikolojik Danışma Kuram ve Teknikleri | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 |
PDR6110 | İleri Bilimsel Araştırma Yöntemleri | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 3 | 5 | 2 | 5 |
PDR6111 | İleri Grupla Psikolojik Danışma ve Uygulaması | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 2 | 5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) VE PROGRAM ÇIKTISI (PÇ) İLİŞKİ MATRİSİ
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yettkinlik | |
PÇ-1 | ||||||||
PÇ-2 | ||||||||
PÇ-3 | ||||||||
PÇ-4 | ||||||||
PÇ-5 | ||||||||
PÇ-6 | ||||||||
PÇ-7 | ||||||||
PÇ-8 | ||||||||
PÇ-9 | ||||||||
PÇ-10 | ||||||||
PÇ-11 | ||||||||
PÇ-12 |