Dersin Amacı | Eğitimde toplam kalite yönetimini uygulayarak, nitelikli eğitimin nasıl sağlanacağını açıklar. |
Dersin İçeriği | Toplam Kalitenin Tarihsel Gelişimi;Toplam Kalitenin Felsefesi; Toplam Kaliteye İlişkin Temel Kavramlar;Kalite Kavramı, Kalite Yönetim Modelleri;Toplam Kalitede Liderliğin Önemi, Toplam Kalite Yönetimini Başlatan ve Uygulayanlar; Takım Çalışması; Kalite Çemberleri; Stratejik Kalite Planlaması; Kalite iyileştirme, problem çözme araç ve teknikleri; Liderlik ; Eğitimde Toplam Kalite Yönetiminin İlke ve Prensipleri; Örgüt Yapısı; Öğrenmenin İyileştirilmesi; İSO 9000 ; Toplam Kalite Yöntem ve Teknikleri; Özdeğerlendirme ve Kalite Ödülleri, Toplam Kalite Yönetimin eğitimde uygulanması ve çeşitli ülkelerden örnekler; Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi; Yüksek Öğretimde Toplam Kalite Yönetimi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Besterfield, D., Besterfield, C., Besterfield, G., Besterfield, M. (2003). Total Quality Management, Third Edition. Pearson, Prentice Hall.
- Mueller, D. C. (1989), Public Choice II, Cambridge, Cambridge University Press.
- Juran, J. M. (1989), Juran on Leadership For Quality: An Executive Handbook, New
York: The Free Press.
- Ishikawa, Kaoru (1985), What Is Total Quality Control: The Japanese Way, London:
Printece-Hall.
- Şimşek, M. (2001). Toplam kalite yönetimi. (Göz. geçirilmiş 3. bs.). İstanbul: Alfa
- Özevren, M. (2000). Toplam kalite yönetimi: Temel kavramlar ve uygulamalar.
(2. bs.). İstanbul: Alfa.
- Halis, M. (2004). Toplam kalite yönetimi: Kapsam, ilkeler, uygulamalar. Ankara: Roma Yayınları.
- Feigenbaum, A. V. (1991). Total quality control, (3. ed.). New York: McGraw-Hill.
- Dale, B. G. (1999). Managing quality. (3. ed.). Oxford: Blackwell Publishers Inc.
- Besterfield, D. H. Total quality management. (1995). New Jersey: Prentice-Hall
International, Inc.
|