Dersin Amacı | Temel amaç eğitim alanında çağdaş tartışmalara damgasını vuran temel siyaset kuramlarını tanır; Siyaset kuramlarının eğitim bağlamında eleştirel değerlendirmesini yapabilme yeterliği kazanır. |
Dersin İçeriği | Derste, insanla ve toplumla ilgili olan ve olması gerekene dair bütünsel bir perspektif sunan siyaset kuramlarının eğitime nasıl bir anlam, değer ve işlev yükledikleri, bu kuramlarda nasıl bir eğitim dünyası tahayyül edildiği konu edilmektedir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Apple, W. M. (2006). Eğitim ve İktidar. (Çev. E. Bulut). İstanbul: Kalkedon Yayınları
- Apple, W. M. (2004). Neoliberalizm ve Eğitim Politikaları Üzerine Eleştirel Yazılar (Çev. F. Gök ve diğerleri) Anakara: Eğitim-Sen Yayınları
- Aron, Raymond (1976). Demokrasi ve Totalitarizm. (Çev. V. Hatay). İstanbul: Kültür Bakanlığı Yayınları. (Kitabın “Birinci Kısım”ı), s. 3-57.
- Barber, Benjamin (1995). Güçlü Demokrasi. Yeni Bir Çağ İçin Katılımcı Siyaset. (Çev. M. Beşikçi), İstanbul: Ayrıntı Yayınları (Kitabın özellikle ikinci bölümü)
- Bowles, Samuel ve Gintis, Herbert, (1996), Demokrasi ve Kapitalizm, (Çev. O. Akınhay), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
- Ercan, Fuat (1998). Eğitim ve Kapitalizm. Neo-liberal Eğitim Ekonomisinin Eleştirisi, İstanbul, Bilim Yayınları.
- Gutek, Gerarld L. (1997). Eğitime Felsefî ve İdeolojik Yaklaşımlar. (Çev. N. Kale). Ankara: Pegem.
|