Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Türk Eğitim Tarihinde Eğitim Yönetimi ve Teftişi | EGT6425 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Belkıs KARABIYIK |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı | Mithat KORUMAZ |
Dersin Amacı | Dersin amacı, Türk eğitim tarihinde, eğitimin modernleşmeye başladığı Tanzimat yıllarından itibaren uygulanmış eğitim yönetimi tecrübelerini teorik olarak tanır ve buradan hareketle mevcut eğitim yönetimi kuram ve uygulamalarını daha sağlıklı değerlendirir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Türk eğitim tarihinde Osmanlı’dan Cumhuriyet’e eğitimin hemen her alanında zengin bir miras kalmıştır. Bunlar arasında eğitim yönetimi ve teftişine ilişkin çok farklı uygulamalar vardır. Ancak bu güne kadar özellikle Cumhuriyet öncesi eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin akademik araştırmalar nerede ise yok düzeyindedir. Bu derste eğitimde modernleşmenin başladığı Tanzimat yıllarından itibaren, eğitim sisteminin gerek merkezi, gerekse taşra teşkilat yapısının yönetimi, teftişi ve denetimine ilişkin araştırmalar incelenecektir. Buradan hareketle tarihsel tecrübe görülecektir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Türkiye'de eğitim denetiminin gelişimini bilir.
- Türkiye'de eğitim yönetiminin gelişimini bilir.
- Cumhuriyet döneminde eğitim yönetiminin temel sorunlarını bilir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin temel kuralları, temel kaynakların tanıtılması ve temin edilmesi. | |
2 | Türk eğitim sisteminin tarihsel temellerine genel bir bakış ve kaynaklar | |
3 | Tanzimat dönemi modern eğitim kurumları ve idari yapısı | |
4 | II. Abdülhamid döneminde eğitim yönetimi ve teftişte değişimler ve gelişmeler | |
5 | II. Meşrutiyet döneminde eğitim yönetimi | |
6 | İttihat ve Terakki Dönemi Eğitim yönetimi | |
7 | Ara sınav ve değerlendirme | |
8 | II. Meşrutiyet dönemi eğitim dernekleri ve yönetimleri | |
9 | Osmanlı dönemi eğitim yöneticileri ve teftişçilier | |
10 | Tanzimat ve II. Meşrutiyet dönemi eğitim yönetimiyle ilgili resmi belgeler ve yönetmelikler | |
11 | Cumhuriyet döneminde eğitim yönetiminin temel sorunları | |
12 | Erken Cumhuriyet döneminde eğitimle ilgili hukuki düzenlemeler | |
13 | Tek parti dönemi eğitim yönetimi | |
14 | Çok Partili hayata geçişte eğitim yönetimi ve denetimi | |
15 | Genel değerlendirme | |
16 | sınav |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 15 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 15 | 4 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|