Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Program Geliştirme | EGT6302 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı | Belkıs KARABIYIK |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı bir bilim dalı olarak Eğitim Programları alanını, bu alandaki temel kavramaları, yaklaşımları ve program geliştirme çalışmalarını gerçekleştirmek üzere yapılan planlama, geliştirme ve tasarlama sürecinin tanıtmak ve bilgi kazandırmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Program geliştirme, program tasarımı, program değerlendirme. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Program geliştirme ile ilgili temel kavramaları açıklayabilme.
- Program geliştirmenin kuramsal temellerinden her birisini açıklayabilme.
- Program geliştirme alanında yer alan model ve yaklaşımları karşılaştırabilme.
- Program geliştirme alanındaki literatürü ve yeni yaklaşımları takip edebilme.
- Yapılmış ihtiyaç belirleme çalışmalarını inceleyebilme.
- Program geliştirmenin planlama ve tasarlama ve deneme süreçlerini açıklayabilme.
- Programa tasarımı yaklaşımlarına ve modellerine ait örnekler verebilme.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Program geliştirmede temel kavramlar. | |
2 | Program geliştirmenin tarihi temelleri. | |
3 | Program geliştirmenin toplumsal temelleri. | |
4 | Program geliştirmenin felsefi temelleri. | |
5 | Program geliştirmenin psikolojik temelleri. | |
6 | Program tasarımı yaklaşımları. | |
7 | Program geliştirme modelleri. | |
8 | Ara sınav. | |
9 | Program geliştirmenin planlanması. | |
10 | İhtiyaç analizi. | |
11 | Program tasarısı hazırlama. | |
12 | Programın denenmesi. | |
13 | Programın değerlendirilmesi. | |
14 | Program geliştirme çalışmalarında süreklilik. | |
15 | Genel değerlendirme. | |
16 | Final sınavı. |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 50 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|