Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Ölçme Araçları ve Geliştirilmesi | EGT6304 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı | Belkıs KARABIYIK |
Dersin Amacı | Öğrencilerin eğitimde kullanılan temel ölçme araçları ile ilgili temel bilgi ve becerileri sahip olması ve bunu örnek bir ölçme aracı geliştirmede çalışmasında ortaya koyabilmesi |
---|---|
Dersin İçeriği | Eğitimde kullanılan ölçme araçları/ İzleme ve başarı testi geliştirme/ Tutum ölçeği geliştirme/ Anket geliştirme |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar bilgisi.
- Bir ölçme aracında bulunması gereken nitelikleri kavrayabilme.
- Test türleri bilgisi.
- Alanına ve konusuna uygun bir ölçme aracı seçebilme becerisi
- Seçtiği ölçme aracının güvenirlik ve geçerlik ve kullanışlılığına ilişkin tespitleri yapabilme becerisi.
- Test maddeleri ile ilgili farklı istatistikleri yapabilme.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi | |
2 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar | |
3 | Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık) | |
4 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri | |
5 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar ( yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler | |
6 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler) | |
7 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme), ödev | |
8 | Ara sınav. | |
9 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası). | |
10 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (araştırma kağıtları, araştırma projeleri), sunum | |
11 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (akran değerlendirme, öz değerlendirme, tutum ölçekleri), sunum | |
12 | Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler | |
13 | Öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme | |
14 | Alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme | |
15 | Alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme | |
16 | Final sınavı. |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | 2 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 12 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 9 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|