Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Eğitimde Ölçme Araçları ve GeliştirilmesiEGT630437.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin Türü
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)İbrahim KOCABAŞ
Asistan(lar)ıBelkıs KARABIYIK
Dersin AmacıÖğrencilerin eğitimde kullanılan temel ölçme araçları ile ilgili temel bilgi ve becerileri sahip olması ve bunu örnek bir ölçme aracı geliştirmede çalışmasında ortaya koyabilmesi
Dersin İçeriğiEğitimde kullanılan ölçme araçları/ İzleme ve başarı testi geliştirme/ Tutum ölçeği geliştirme/ Anket geliştirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Çepni, S. vd. 2007; Ölçme ve Değerlendirme, PegemA Yayıncılık, Trabzon.
  • Karip, M. (Ed.) 2007; Ölçme ve Değerlendirme, Pegema Yayıncılık, Ankara
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar bilgisi.
  2. Bir ölçme aracında bulunması gereken nitelikleri kavrayabilme.
  3. Test türleri bilgisi.
  4. Alanına ve konusuna uygun bir ölçme aracı seçebilme becerisi
  5. Seçtiği ölçme aracının güvenirlik ve geçerlik ve kullanışlılığına ilişkin tespitleri yapabilme becerisi.
  6. Test maddeleri ile ilgili farklı istatistikleri yapabilme.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi
2Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
3 Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık)
4Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri
5Geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar ( yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler
6Geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler)
7Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme), ödev
8Ara sınav.
9Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası).
10Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (araştırma kağıtları, araştırma projeleri), sunum
11Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (akran değerlendirme, öz değerlendirme, tutum ölçekleri), sunum
12Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler
13Öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme
14Alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme
15Alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme
16Final sınavı.

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev120
Sunum/Jüri220
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması148
Derse Özgü Staj
Ödev112
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer29
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok