Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Öğretim Tasarımı Modelleri | EGT6306 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Deniz Canca |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; Öğretim tasarımı ile ilgili temel kavramları, Öğretim ihtiyacının belirlenmesi, Öğrenenin özellikleri, İş analizi, Öğretim hedeflerini kazandırmaktır. Öğretimin tasarlanması: Konunun bölümlere ayrılması ve sunulması, Öğretimin tasarlanması: Stratejiler, Değerlendirme, Öğretim tasarımcısının rolü. |
---|---|
Dersin İçeriği | Öğretim Tasarımı Ve Öğretim Teknolojilerinin Temelleri İhtiyaç Belirleme ve Analizi Öğrenme Ortamında Öğrenen Özellikleri Öğrenme Ortamında Öğretsel Kazanımlar İş Analizi Öğretsel Tasarım Modelleri Öğretsel Tasarım Stratejileri Kavram öğretimi, Bilişsel süreç öğretiminin tasarımı Grup çalışması Öğretsel Tasarım ve Değerlendirme Süreci |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğretsel tasarım modellerini tanıyabilme,
- Öğretsel tasarım stratejilerini kullanabilme
- Öğretsel tasarımını değerlendirebilme, kazanımlarını elde etmeleri beklenmektedir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve grup çalışması süreçleri | |
2 | Öğretim Tasarımı Ve Öğretim Teknolojilerinin Kullanımı | |
3 | İhtiyaç Belirleme ve Analizi | |
4 | İhtiyaç Belirleme ve Analizi | |
5 | Öğrenme Ortamında Öğrenen Özellikleri | |
6 | Öğrenme Ortamında Öğretsel Kazanımlar | |
7 | İş Analizi | |
8 | İş Analizi | |
9 | İş Analizi | |
10 | Öğretsel Tasarım Modelleri | |
11 | Öğretsel Tasarım Modelleri | |
12 | Öğretsel Tasarım Modelleri | |
13 | Öğretsel Tasarım Modelleri | |
14 | Kavram öğretimi, Bilişsel süreç öğretiminin tasarımı | |
15 | Tasarımın uzman görüşlerine göre değerlendirilmesi | |
16 | öğretme tasarımınında bilişsel süreçlerin değerlendirilmesi |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 15 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 15 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 5 | 23 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|