Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenen Merkezli Uygulamalar | EGT6307 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Deniz Canca |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin, etkili eğitim programı geliştirebilmeleri için farklı model, yöntem ve tekniklerin ilke ve uygulamaları öğrenmelerine yardımcı olacaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Model, strateji, yöntem ve teknik kavramları, öğrenen merkezli, model, strateji, yöntem ve teknikler ve uygulamaları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Etkinlik merkezli, model, strateji, yöntem ve teknikleri hem teorik hem de uygulamalı olarak öğrenir.
- Etkinlik merkezli yöntem ve tekniklerin eğitimin hangi aşamasında daha etkili ve verimli olduğunun bilir.
- Dersin kazanımlarına uygun olana etkinliklerin doğru biçimde açıklar
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim, öğretim, öğrenme, model, strateji, yöntem ve teknik kavramları | |
2 | Öğretim model, strateji, yöntem ve teknik seçimini etkileyen etkenler | |
3 | Etkinlik merkezli öğretimin önemi, Ulusal ve Uluslararası uygulamalarının tartışılması. | |
4 | Yapılandırmacı öğrenme modeli ve 5E uygulaması | |
5 | Proje tabanlı öğrenme ve uygulaması | |
6 | Performans görevleri ve performans görevlerinin geliştirilmesi | |
7 | Probleme dayalı öğrenme ve ugyulaması | |
8 | Vize | |
9 | Farklılaştırılmış öğrenme yöntemi ve uygulaması | |
10 | Farklılaştırılmış öğrenme yöntemine ait tekniklerin uygulaması | |
11 | İşbirliğine dayalı öğrenme yöntemi ve uygulaması | |
12 | İşbirliğine dayalı öğrenme yöntemine ait tekniklerin uygulaması | |
13 | Tartışma yöntem ve teknikleri ve uygulaması | |
14 | Tartışma yöntem ve teknikleri ve uygulaması | |
15 | Genel değerlendirme | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 2 | 15 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 15 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 15 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 2 | 32 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 15 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 32 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 32 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|