Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Öğretimde Materyal Geliştirme | EGT6308 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Deniz Canca |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bilgisayar destekli eğitim ve özellikleri bilgisi. Araç-gereç kullanımının öğretim ortamındaki yeri önemini kavrayabilme. Öğretim materyallerinin öğrenme-öğretme sürecindeki önem ve kullanımını kavrayabilme. Bilginin sunumundaki temel ilkeler ve tüm öğretim materyali hazırlamada kullanılan ortak ilkeler bilgisi. İlkelere uygun çeşitli öğretim materyallileri (Power point sunum, kavram haritası, çalışma yaprağı,…) hazırlayabilme becerisi. |
---|---|
Dersin İçeriği | Eğitim Teknolojisi, Öğretim teknolojisi, Öğretim Araç-gereçleri, Öğretim tasarımında araç-gereç ve materyallerin yeri ve önemi. Bilgisayar destekli eğitim. Görsel tasarım unsurları, görsel tasarım öğeleri. Bilgi sunumundaki temel ilkeler. Öğretim materyali hazırlamadaki ilkeler. Çoklu ortam. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Eğitim teknolojileri ile ilgili temel kavramlar bilgisi.
- Öğretim araçlarının eğitim sürecindeki yeri ve önemini kavrayabilme.
- Alanıyla ilgili bir materyal hazırlamada kullanılacak ilkeleri, öğeleri ve unsurları kavrayabilme.
- Alanıyla ilgili yaratıcı materyaller tasarlayabilme becerisi.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders İçeriği ve İzlenecek Süreç | |
2 | Temel Kavramlar. Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi | |
3 | Bilgisayar Destekli Eğitim (BDE). | |
4 | Öğretim Tasarımı, Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi | |
5 | Öğretim Materyalinin Öğrenme ve Öğretim Ortamındaki Yeri ve İşlevi. | |
6 | Öğretim Materyalleri Tasarımı | |
7 | Vize | |
8 | Çoklu Ortam ve özellikleri | |
9 | Bilginin Sunumundaki Temel İlkeler. | |
10 | Tüm Öğretim Materyalleri Hazırlamada Ortak İlkeler | |
11 | Worksheet, concept mapping. | |
12 | Vize | |
13 | Powerpoint Sunum İlkeleri | |
14 | Yaratıcı materyal geliştirme uygulaması - sunum | |
15 | Yaratıcı materyal geliştirme uygulaması | |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 20 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|