Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim Felsefesi | EGT6311 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Vefa Taşdelen |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı | Belkıs KARABIYIK, Büşra Tombak |
Dersin Amacı | Felsefe ve Eğitim arasındaki ilişkiyi ortaya koyarak, her eğitim sisteminin temelinde, bir Felsefi düşüncenin yattığını kazandırabilmek. Bu bağlı olarak tüm felsefi ekollerin ve Eğitime uygulanmaları olan Eğitim akımlarını hakkında öğrenciyi bilgilendirmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Felsefe, Felsefe ve Eğitim felsefesi ilişkisi. Felsefenin uğraş alanları (Ontoloji, Epistomolaji ve Aksiyoloji). İdealizm açısından eğitim, okul, eğitim programı, hedefler, bilgi, öğretmen ve öğrenci; Realizm açısından eğitim, okul, eğitim program, hedefler, bilgi, öğretmen ve öğrenci; Varoluşçuluk açısından eğitim, okul, eğitim programı, hedefler, bilgi, öğretmen ve öğrenci; Pragmatizm açısından eğitim, okul, eğitim programı, hedefler, bilgi, öğretmen ve öğrenci. Eğitim akımları; İlerlemecilik, Esasicilik, Daimicilik, Yeniden Kurmacılık. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Felsefeyle ilgili kavramları ve aralarındaki ilişkileri sözlü ya da yazılı olarak açıklar.
- Eğitim sistemleri açısından felsefi ekollerin önemini açıklar
- Eğitim akımlarının eğitim uygulamalarını değerlendirir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Felsefe nedir? Ne değildir? | |
2 | Felsefenin alanları | |
3 | İdealizm ve Eğitim | |
4 | İdealizmin Eğitimsel Etkileri (Okul, Program, Hedefler, Bilgi, Öğretmen, Öğrenci) | |
5 | Realizm ve Eğitim | |
6 | Realizmin Eğitimsel Etkileri (Okul, Program, Hedefler, Bilgi, Öğretmen, Öğrenci) | |
7 | Varoluşçuluk ve Eğitim | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Varoluşçuluğun Eğitimsel Etkileri (Okul, Program, Hedefler, Bilgi, Öğretmen, Öğrenci) | |
10 | Pragmatizm ve Eğitim | |
11 | Pragmatizmin Eğitimsel Etkileri (Okul, Program, Hedefler, Bilgi, Öğretmen, Öğrenci) | |
12 | Eğitim hareketleri. | |
13 | Eğitim hareketleri. - Ödev | |
14 | Eğitim hareketleri. | |
15 | Eğitim hareketleri. | |
16 | Final sınavı. |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 30 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|