Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi | EGT6313 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Deniz Canca |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Program değerlendirmenin program geliştirme sürecindeki önemini kavrama, program değerlendirme modellerini bilme, program değerlendirme yöntem ve veril toplama teknikleri konusunda bilgi ve beceri kazanma, yapılmış araştırma ve uygulamalardan yararlanma, yeni program değerlendirme çalışmaları planlama. |
---|---|
Dersin İçeriği | Program geliştirme süreci, Amaç, İçerik, Öğrenme öğretme süreci ve değerlendirme arasındaki ilişkiler Ölçme ve değerlendirme süreci, program geliştirmede değerlendirme Öğrencinin değerlendirilmesi ve ögelere dönük değerlendirme Program değerlendirme modelleri, Tyler hedefe dayalı değerlendirme, Stufflebeam Çevre, girdi, süreç-ürün modeli, Stufflebeam Toplam Değerlendirme modelleri Metfessel-Mic hael Değerlendirme Modeli, Provus farklar Yaklaşımı ile Değerlendirme modeli, Stake Uygunluk Olasılık Modeli, Stake ihtiyaca cevap verici değerlendirme modeli, Eisner Eğitsel eleştiri modeli, Hedefi bulunmayan değerlendirme modeli, Demirel’in Analitik değerlendirme modeli |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Program ögelerini bilir, değerlendirmenin diğer ögelerle ilişkilerini kavrar.
- Program geliştirme sürecini bilir, değerlendirmenin geliştirme işlevini kavrar.
- Alanda geliştirilmiş olan program değerlendirme modellerini tanır
- Bir program değerlendirme çalışması planlarken, alanda geliştirilmiş model ya da modellerden yararlanabilir.
- Program değerlendirme çalışmalarında kullanılan araştırma yöntemlerini bilir.
- Planladığı program değerlendirme modeline uygun araştırma yöntemlerini seçer.
- Program değerlendirme çalışmalarında kullanılan veri toplama tekniklerini bilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Program geliştirme süreci, Amaç, İçerik, Öğrenme öğretme süreci ve değerlendirme arasındaki ilişkiler | |
2 | Ölçme ve değerlendirme süreci, program geliştirmede değerlendirme | |
3 | Öğrencinin değerlendirilmesi ve ögelere dönük değerlendirme | |
4 | Program değerlendirme modelleri, Tyler hedefe dayalı değerlendirme, Stufflebeam Çevre, girdi, süreç-ürün modeli, Stufflebeam Toplam Değerlendirme modelleri | |
5 | Metfessel-Mic hael Değerlendirme Modeli, Provus farklar Yaklaşımı ile Değerlendirme modeli, Stake Uygunluk Olasılık Modeli, Stake ihtiyaca cevap verici değerlendirme modeli | |
6 | vize | |
7 | Eisner Eğitsel eleştiri modeli, Hedefi bulunmayan değerlendirme modeli, Demirel’in Analitik değerlendirme modeli | |
8 | Program değerlendirmede kullanılan araştırma yöntemleri | |
9 | Program değerlendirmede kullanılan veri toplama araçları, Araçların geçerlik ve güvenirlik çalışmaları | |
10 | Verilerin analizi ve yorumlanması | |
11 | Program Değerlendirme Alaninda Yapilmiş Bilimsel Çalişmalarin, Makalelerin Analizi | |
12 | Türkiye’de yapılmış program değerlendirme çalışmalarının değerlendirilmesi | |
13 | Program değerlendirme araştırmalarında karşılaşılan sorunlar. | |
14 | Program değerlendirme araştırmalarında karşılaşılan sorunlar. | |
15 | Dersin değerlendirilmesi ve öneriler | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 48 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 36 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|