Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Mentörlük Eğitimi ve Uygulamaları | EGT6316 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Deniz Canca |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı | Mithat KORUMAZ |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilere; mentörlük sürecinin program geliştirme sürecine nasıl entegre edildiği, hem teorik hem de uygulamalı olarak verilmesi hedeflenmektedir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Mentörlük kavramının eğitim sürecindeki önemi, mentörlük modelleri, uygulama örnekleri, ihtiyaca yönelik mentörlük programının geliştirilip uygulanması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- İlk ve orta öğretime devam eden öğrencilerin, ihtiyaçlarına uygun (akademik, sosyal ve duyuşsal alanda) mentörlük programı geliştirip uygulamasını yapar.
- İlk öğretime devam eden öğrencilerin, ihtiyaçlarına uygun (akademik, sosyal ve duyuşsal alanda) mentörlük programının uygulamasını yapar.
- Bu dersi alacak öğrenciler, orta öğretime devam eden öğrencilerin, ihtiyaçlarına uygun (akademik, sosyal ve duyuşsal alanda) mentörlük programının uygulamasını yapar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mentörlük kavramı ve eğitim sürecindeki önemi | |
2 | Mentörlük kavarmının tarihsel gelişimi | |
3 | Mentörlüğün kuramsal temelleri | |
4 | Etkili mentörlük için izlenmesi gereken stratejiler | |
5 | Ülkemizde ve dünyada uygulanan mentörlük modellerinin incelenmesi | |
6 | Ülkemizde ve dünyada uygulanan mentörlük modellerinin etkliliğinin karşılaştırılması | |
7 | Vize | |
8 | Mentörlük modelleri ve geliştirilmesi | |
9 | Uygulandığı yere göre mentörlük | |
10 | Yapısına göre mentörlük | |
11 | İşlevine göre mentörlük | |
12 | Özel topluluklarda mentörlük | |
13 | Örnek mentörlük uygulamasının yapılması | |
14 | Örnek mentörlük uygulamasının sınıfta uygulanması | |
15 | Örnek mentörlük uygulamasının sınıfta uygulanması | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 2 | 15 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 15 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | 1 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 2 | 15 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 28 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 40 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 32 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|