Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Öğretimde Bireysel Farklılıklar | EGT6231 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Deniz Canca |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin, eğitim programı geliştirme sürecinde, bireyin gelişimsel ve öğrenme özelliklerini kavrama, öğrenme faaliyetlerinin temelini oluşturan öğrenmeye ilişkin bireysel farklılıklarla ilgili temel kavram ve ilkeleri öğrenmeleri hedeflenmektedir |
---|---|
Dersin İçeriği | Öğretimde bireysel farklılıklar nelerdir, öğretimde bireysel farklılıkların önemi, öz düzenlemeye dayalı öğrenme süreçleri, öğrenmede motivasyonel faktörler, öğrenme stratejileri, öğrenme stilleri ve türleri dersin içeriğini oluşturmaktadır |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bireysel farklılıklarla ilgili temel kavramları tanır.
- Öğrenme etkinliklerini bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak planlar.
- Farklı öğrenme stratejilerini tanır.
- Zeka, üstün yetenek ve özel eğitimle ilgili uygulamaları kavrar.
- Eğitimdeki yeni gelişmeleri bilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrenme nedir? Öğrenmede bireysel farklılıklar nelerdir? | |
2 | Öğrenmede bireysel farklılıkların önemi. | |
3 | Öz-düzenleme becerisi. | |
4 | Motivasyonel faktörler. | |
5 | Öğrenme stratejileri, bilişsel stratejiler, kaynakları yönetme stratejileri. | |
6 | Öğrenme stilleri. | |
7 | Ara sınav. | |
8 | Bilgiyi algılama ve işleme tercihine göre öğrenme stilleri. | |
9 | Bilgiyi alma tercihine göre öğrenme stilleri. | |
10 | Doğuştan gelen kişilik özelliklerine göre öğrenme stilleri. | |
11 | Öğrencilerin yeteneklerine göre öğrenme stilleri. | |
12 | Öğrencilerin tercih ettikleri çalışma koşullarına göre öğrenme stilleri. | |
13 | Grup çalışması. | |
14 | Sunumlar. | |
15 | Genel değerlendirme. | |
16 | Final sınavı. |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | 1 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 16 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 32 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|