Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Öğretimde Bireysel FarklılıklarEGT623137.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin Türü
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüDeniz Canca
Dersi Veren(ler)İbrahim KOCABAŞ
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu derste öğrencilerin, eğitim programı geliştirme sürecinde, bireyin gelişimsel ve öğrenme özelliklerini kavrama, öğrenme faaliyetlerinin temelini oluşturan öğrenmeye ilişkin bireysel farklılıklarla ilgili temel kavram ve ilkeleri öğrenmeleri hedeflenmektedir
Dersin İçeriğiÖğretimde bireysel farklılıklar nelerdir, öğretimde bireysel farklılıkların önemi, öz düzenlemeye dayalı öğrenme süreçleri, öğrenmede motivasyonel faktörler, öğrenme stratejileri, öğrenme stilleri ve türleri dersin içeriğini oluşturmaktadır
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Erden, M., Akman., Y., (2001). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Arkadaş Y.
  • Eggen, P. D., Kauchak, D.P., (2000). Strategies for Teachers. Boston:
  • Erden, M., Akman, Y., (1996). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Arkadaş Y.
  • Erden, M. Altun, S., (2006). Öğrenme Stilleri. İstanbul: Morpa Yayınevi.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Bireysel farklılıklarla ilgili temel kavramları tanır.
  2. Öğrenme etkinliklerini bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak planlar.
  3. Farklı öğrenme stratejilerini tanır.
  4. Zeka, üstün yetenek ve özel eğitimle ilgili uygulamaları kavrar.
  5. Eğitimdeki yeni gelişmeleri bilir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Öğrenme nedir? Öğrenmede bireysel farklılıklar nelerdir?
2Öğrenmede bireysel farklılıkların önemi.
3Öz-düzenleme becerisi.
4Motivasyonel faktörler.
5Öğrenme stratejileri, bilişsel stratejiler, kaynakları yönetme stratejileri.
6 Öğrenme stilleri.
7Ara sınav.
8Bilgiyi algılama ve işleme tercihine göre öğrenme stilleri.
9Bilgiyi alma tercihine göre öğrenme stilleri.
10Doğuştan gelen kişilik özelliklerine göre öğrenme stilleri.
11Öğrencilerin yeteneklerine göre öğrenme stilleri.
12Öğrencilerin tercih ettikleri çalışma koşullarına göre öğrenme stilleri.
13 Grup çalışması.
14Sunumlar.
15Genel değerlendirme.
16 Final sınavı.

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev115
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop115
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması146
Derse Özgü Staj
Ödev116
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler132
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)130
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok