Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim Programlarının İncelenmesi | EGT6123 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Nadir Çeliköz |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı | Deniz Canca, Bünyamin Bavlı, İpek Som, Belkıs KARABIYIK |
Dersin Amacı | Farklı öğretim kurumları ve kademelerindeki eğitim programlarını amaç, süreç ve değerlendirme boyutlarında inceleyebilme. |
---|---|
Dersin İçeriği | Eğitim programları ve temel unsurları Okul öncesi eğitim programları İlköğretim eğitim programları Ortaöğretim eğitim programları Yüksek öğretim eğitim programları Farklı eğitim kurumlarının eğitim programları |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci çeşitli kademelerdeki programların program geliştirmenin temel unsurları açısından inceler.
- Öğrenci çeşitli kademelerdeki programların program geliştirmenin temel unsurları arasındaki ilişkileri analiz eder.
- Öğrenci eğitim programlarını ve işleyişini analiz eder.
- Öğrenci mevcut programın düzenlenmesi ve uygulamaya konulması için gerekli düzenlemeleri yapar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim Programlarının Temel Unsurları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Temel eğitim programları Modelleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Program Geliştirmenin Temel Unsurları (Amaçlar) | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Süreç | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Değerlendirme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Vize | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Okul öncesi Eğitim Programları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Okul öncesi Eğitim Programlarının Okullarda Uygulamalarının İncelenmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
9 | ilköğretim Eğitim Programları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | İlköğretim Eğitim Programlarının Okullarda Uygulamalarının İncelenmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Ortaöğretim Eğitim Programları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Ortaöğretim Eğitim Programlarının Okullarda Uygulamalarının İncelenmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Yükseköğretim Eğitim Programları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Yükseköğretim Eğitim Programlarının Üniversitelerde Uygulamalarının İncelenmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Genel Tartışma | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 4 | 40 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 4 | 16 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 48 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 48 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|