Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri | PDR5103 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Fulya YÜKSEL ŞAHİN |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin psikolojik danışma becerilerini kazanmaları ve psikolojik danışma becerilerinin psikolojik danışma sürecindeki rol ve işlevlerini kavramaları amaçlanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Yardım Beceri Modelleri, Psikolojik Danışma Süreci ve Temel Beceriler, İleri Düzey Beceriler, Kavramlaştırma Modelleri, |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Yardım beceri modelleri bilgisi
- Temel psikolojik danışma becerilerini kullanabilme
- İleri düzey psikolojik danışma becerilerini kullanabilme
- Psikolojik danışma sürecinde becerilerin rol ve işlevlerini kavrayabilme
- Kavramlaştırma modelleri bilgisi
- Danışan problemlerini belirleyebilme
- Danışan problemine uygun amaç belirleyebilme
- Yardım stratejileri bilgisi
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yardım Etme ve Yardım İlişkisini Anlama Yardım Becerileri Modelleri • “Micro Beceri Eğitimi” Ivey • “Yardım Becerileri” Hill & | Okuma Tartışma Sunum |
2 | O’Brien • “İnsan Kaynağını Geliştirme” Carkuff • “Kişilerarası Süreci Hatırlama” Kagan • “Yardım Becerileri” Egan | Okuma Tartışma Sunum |
3 | Psikolojik Danışma Süreci ve Temel Beceriler Terapötik Koşullar Yakından İlgilenme | Okuma Tartışma Sunum |
4 | Temel Beceriler: Soru Sorma | Tartışma Uygulama Sunum |
5 | Temel Beceriler: Teşvik Etme, İçerik Yansıtma, Özetleme | Tartışma Uygulama Sunum |
6 | Temel Beceriler: Duygu yansıtma Temel Becerilerin Bütünleştirilmesi | Tartışma Uygulama Sunum |
7 | İleri Düzey Beceriler: Yüzleştirme , Kendini Açma | Tartışma Uygulama Sunum |
8 | Vize | |
9 | İleri Düzey Beceriler: Anlık Olma, Yorumlama | Tartışma Uygulama Sunum |
10 | İleri Düzey Beceriler: Geri Bildirim, Direktif Verme, Bilgi Verme | Tartışma Uygulama Sunum |
11 | Becerilerin Bütünleştirilmesi | Uygulama |
12 | Kavramlaştırma Modelleri | Okuma, Sunum, Tartışma |
13 | Danışan Problemlerini Belirme | Okuma, Sunum, Tartışma |
14 | Amaç Belirleme | Okuma, Sunum, Tartışma |
15 | Yardım Stratejilerini Seçme | Okuma, Sunum, Tartışma |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|