Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İleri Psikolojik Danışma Kuram ve Teknikleri | PDR6109 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Not set |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Fulya YÜKSEL ŞAHİN |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrenciler; psikolojik danışma becerilerini, müdahalelerini ve stratejilerini psikolojik danışma kuramlarına uygun olarak kendine özgü bir tarzla etkili biçimde uygulayabileceklerdir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Etkili bir psikolojik danışma yardımı sunma, Geçmişe ve bağlama odaklanan psikolojik danışma kuram ve teknikleri, Duygu ve duyumlara odaklanan psikolojik danışma kuramları, Düşünceye odaklanan psikolojik danışma kuramları,Eyleme odaklanan psikolojik danışma kuramları,Bütünleştirilmiş ve Eklektik psikolojik danışma kuramları,Tedavi Sistemleri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler Geçmişe, duygu ve duyumlara, düşünceye ve eyleme odaklanan psikolojik danışma kuramlarının temel kavramlarını ve temel felsefesini kavrayabilecektir
- Öğrenciler Geçmişe, duygu ve duyumlara, düşünceye ve eyleme odaklanan psikolojik danışma kuramlarının terapötik sürecini uygulayayabilecektir
- Öğrenciler Geçmişe, duygu ve duyumlara, düşünceye ve eyleme odaklanan psikolojik danışma kuramlarının üstün ve sınırlı yanlarını saptayabilecektir.
- Öğrenciler Geçmişe, duygu ve duyumlara, düşünceye ve eyleme odaklanan psikolojik danışma kuramlarının başarıyla uyguladığı temel terapi tekniklerini kavrayabilecektir
- Öğrenciler Geçmişe, duygu ve duyumlara, düşünceye ve eyleme odaklanan psikolojik danışma kuramlarının oluşturduğu kategorilerden herhangi birini temel alarak psikolojik danışma sürecini yönetebilecektir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Gerekçesi ve Önemi - Dersin Kural ve Gerekleri | tanışma |
2 | Etkili Bir Tedavinin İçeriği | Okuma, Ders Sunumu, Video Gösterimi ve Tartışma |
3 | Geçmişe ve Bağlama Odaklanan Psikolojik Danışma Kuramlarına Genel Bakış Sigmund Freud ve Psikanaliz | Okuma, Ders Sunumu, Video Gösterimi ve Tartışma |
4 | Alfred Adler ve Bireysel Psikoterapi Carl Jung | Okuma, Ders Sunumu, Video Gösterimi ve Tartışma |
5 | Freudyen Revizyonistler Kısa Süreli Psikodinamik Terapi | Okuma, Ders Sunumu, Video Gösterimi ve Tartışma |
6 | Duygu ve Duyumlara Odaklanan Terapilere Genel Bakış Carl Rogers ve Birey Merkezli Terapi | Okuma, Ders Sunumu, Video Gösterimi ve Tartışma |
7 | Varoluşçu Terapi | Okuma, Ders Sunumu, Video Gösterimi ve Tartışma |
8 | ara sınav | |
9 | Gestalt Terapi Düşünceye Odaklanan Terapilere Genel Bakış | Okuma, Ders Sunumu, Video Gösterimi ve Tartışma |
10 | Aaron Beck ve Bilişsel Terapi | Okuma, Ders Sunumu, Video Gösterimi ve Tartışma |
11 | Albert Ellis ve Akılcı Duygusal Davranışçı Terapi | Okuma, Ders Sunumu, Video Gösterimi ve Tartışma |
12 | Eyleme Odaklanan Terapilere Genel Bakış Davranışçı ve Bilişsel Davranışçı Terapi | Okuma, Ders Sunumu, Video Gösterimi ve Tartışma |
13 | Gerçeklik Terapisi Çözüm Odaklı Kısa Süreli Terapi | Okuma, Ders Sunumu, Video Gösterimi ve Tartışma |
14 | Bütünleştirilmiş ve Eklektik Tedavi Sistemlerine Genel Bakış Bütünleştirilmiş ve Eklektik Terapi Kuramları | Okuma, Ders Sunumu, Video Gösterimi ve Tartışma |
15 | Tedavi Sistemlerine İlişkin Bir Anlayışa Sahip Olma | Okuma, Ders Sunumu, Video Gösterimi ve Tartışma |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 40 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 60 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 80 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|