Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Türkçe Öğretiminde Edebi MetinlerTRO226133300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüAli Fuat Arıcı
Dersi Veren(ler)Ali Fuat Arıcı
Asistan(lar)ıSelim Tiryakioğlu
Dersin AmacıBu derste, öğretmen adayı öğrenciler, özellikle metin seçimi konusunda özel bir uğraş sergileyecektir. Türkçe derslerinin hedef kitlesi olan yaş grubu çocuklara uygun metin seçeme ve seçilen metinler için özellikle modern edebiyat öğretim anlayışının gerektirdiği modeller tartışılıp, öğretmen adayı öğrencilerin yaratıcı çocuk edebiyat ürünlerinden seçilen metinler ile yaratıcı-üretici çalışmalar yapmaları sağlanacaktır.
Dersin İçeriğiÖzellikle çocuklar için üretilmiş edebiyat metinlerini Türkçe öğretiminin bir nesnesi haline getirmek okullardaki öğrencilerin kitlenin daha iyi güdülenmesini sağlayacaktır. Bir önceki yıl alınan Çocuk Edebiyatı dersin de alınan bilgilerin uygulama alanı oluşturulacaktır. Çocuk kitapları Türkçe derslerinde dört temel dil becerisi için kullanılabilir. Özellikle okuma ve yazma çalışmaları için çocuk kitapları önemli bir araç niteliğindedir. Çocuk kitaplarının Türkçe çalışmalarında kullanılmasının gösterilmesi, farklı yöntemlerin ve alıştırma çeşitlerinin kavratılması.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Akyol H., Yeni Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri Sever S., Etkinliklerle Türkçe Öğretimi
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğretmen adayı öğrenciler Türkçe dersine uygun metin seçimi yapabilirler.
  2. Seçilen metinler üzerine eleştirel bir yazı yazabilirler.
  3. Edebiyat öğretimi kavramını kuramsal ve uygulama boyutlarıyla doldurabilirler.
  4. Türkçe dersinin hedef kitlesi çocuklar için hazırlanmış nitelikli metinlerle yaratıcı çalışmalar hazırlayabilirler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Dersin amaçlarının tespit edilmesi ve yarıyıl içinde yapılacakların planlaması
2Türkçe ders kitaplarının çocuk edebiyatı metinleri açısından incelenmesi
3Edebiyat öğretimi kavramı (kuramsal bilgilerin okunması ve tartışılması)
4Çocuk edebiyatı metinleriyle edebiyat öğretimi konusunda model tanıtımı
5Çocuk edebiyatı metinlerini eleştirel okuma ve rapor hazırlama
6Örnek bir modelin tanıtımı ve açıklanması
7Örnek bir modelin tanıtımı ve açıklanması
8Ara Sınav
9Öğrencilerin model doğrultusunda hazırladıkları çalışmaların sunumu
10Öğrencilerin model doğrultusunda hazırladıkları çalışmaların sunumu
11Öğrencilerin model doğrultusunda hazırladıkları çalışmaların sunumu
12Öğrencilerin model doğrultusunda hazırladıkları çalışmaların sunumu
13Öğrencilerin model doğrultusunda hazırladıkları çalışmaların sunumu
14Öğrencilerin model doğrultusunda hazırladıkları çalışmaların sunumu
15Öğrencilerin model doğrultusunda hazırladıkları çalışmaların sunumu
16Final Sınavı

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım70
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev110
Sunum/Jüri110
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar140
Final240
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması161
Derse Özgü Staj
Ödev110
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer110
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok