Türkçe Eğitimi ABD Yabancılara Türkçe Öğretimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim)
Programı Sunan Akademik Birim | Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Bölümü | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Direktörü | Ali Fuat Arıcı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Türü | Yüksek Lisans Programı - İkinci Öğretim - Tezsiz | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Türkçe Eğitimi Lisans Programı alanında Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | YTÜ Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için YTÜ Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. En az %30 İngilizce öğretim yapılan lisans programlarına hak kazanan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavına (İYS) girerler. İYS ve hazırlık öğretimi, Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı hariç, YTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) Öğretim ve Sınav Yönergesine ve diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Bu programa yapılacak olan geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu programa ÖSYM tarafından yerleştirilen dikey geçiş öğrencilerinin işlemleri, 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Türkçe Eğitimi Programı, Türkçe Eğitimi alanındaki eğitim ve öğretim etkinlilerini yürütebilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştiren, düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri takip edebilecek öğretmenler yetiştirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Mezunlarımız özel ya da devlet ilköğretim okullarında Türkçe öğretmeni ve yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, Türkçe Eğitimi bilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı, ilköğretim okullarında da öğretmen olarak görev yapabildikleri gibi Türkçe Eğitimi bilgisine dayalı diğer iş alanlarında da görev almaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | Başarı değerlendirmesia) Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının değerlendirilmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl içi notu ile yarıyıl sonu sınavında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl sonu notu dikkate alınır.b) Başarının ölçülmesinde yarıyıl içi notunun ağırlığı % 60 ve yarıyıl sonu sınavının ağırlığı % 40’dır. Başarı notu(1) Başarı notu aşağıda belirtildiği şekilde tespit edilir.Bunun tespitinde bağıl değerlendirme yöntemi kullanılır. a) Başarı notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır.
K: Kalır İ: İzinli M: Muaf E: Eksik 2) Bir dersten (DC) harf notunu alan öğrenci, bu dersi koşullu başarmış (koşullu başarılı) kabul edilir. Bu nedenle bir dersten (DC) harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Sorumlu olduğu öğretim planında koşullu başarılı dersi/dersleri bulunan öğrencinin mezun olabilmesi için tüm derslere ait AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir ve AGNO hesabına katılır. 3) G (Geçer) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 4) K (Kalır) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 5) İ (İzinli) notu, bu Yönetmeliğin ilgili maddesi uyarınca öğrenimine ara verme izni alan ve bu nedenle derse ait koşulları yerine getirmeme durumunu gösterir ve bir nota dönünceye kadar AGNO hesabına katılmaz. Dersin alındığı yarıyılı takip eden dersin bulunduğu yarıyıl sonuna kadar tamamlanmayan dersler için İ notu otomatik olarak FF’ye dönüşür. 6) M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek ilgili yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilen nottur ve AGNO hesabına katılmaz. Mazeret, Bütünleme ve Mezuniyet sınavları(1) Mazeret sınavı, yarıyıl içi sınavı için yapılır. Yarıyıl içinde iki sınav yapılması durumunda öğrenci sadece bunlardan biri için mazeret sınavına girebilir. Öğrencinin bir dersten mazeret sınavına alınıp alınmayacağı ve mazeret sınavlarının nasıl yapılacağı, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.(2) Bütünleme sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
a) Bütünleme sınavına girebilmek için; ilgili derslere sınavın yapılacağı eğitim-öğretim yılında kayıt yaptırmış olmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Edebiyat bilgi ve kuramları, Göktürk ve Uygur edebiyatları, Divan edebiyatı, Tasavvuf ve Halk edebiyatları, Yeni Türk edebiyatı, Dünya edebiyatını ve gelişim aşamalarını anlatır.
- Türk dilinin tarihi dönemleri, ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin öğeleri, cümle türlerini tanımlar.
- Öğrenmeyi öğrenme becerilerinde kazandıkları düzey ile bağımsız olarak ileri düzey çalışmaları sürdürebileceğini gösterir ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
- Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgiyi hatırlar.
- Öğrenmeyi öğrenme becerilerinde kazandıkları düzey ile bağımsız olarak ileri düzey çalışmaları sürdürebileceğini gösterir ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
- Mesleki faaliyet ve projelerde öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak karar verir.
- Türkçe öğretiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir bu doğrultuda edindiği deneyimleri özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere göre uyarlayabilme yetkinliğine sahip olur.
- Türkçe eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
- Türk dili ve edebiyatına, okuma, dinleme, konuşma ve yazma eğitimine ait bilgi ve becerilerin ilköğretim II. kademe öğrencilerinin düzeyine uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleri kullanır
- Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları, Dünya dillerinin nitelikleri, Türk dilinin bu diller arasındaki yerini öğrenir.
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TRO1011 | Yazı Yazma Teknikleri | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 | |
TRO1021 | Türk Dil Bilgisi I- Ses Bilgisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO1031 | Edebiyat Bilgi ve Kuramları I | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO1041 | Yazili Anlatim I | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO1051 | Sozlu Anlatim I | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO1061 | Osmanlı Türkçesi I | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
MDB1051 | İngilizce I | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ATA1031 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
EGT1011 | Eğitim Bilimine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TRO1072 | Türk Dil Bilgisi II- Şekil Bilgisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO1082 | Edebiyat Bilgi ve Kuramları II | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO1092 | Yazili Anlatim II | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO1102 | Sozlu Anlatim II | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO1022 | Osmanlı Türkçesi II | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
MDB1052 | İngilizce II | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ATA1032 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
EGT1102 | Eğitim Psikolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TRO2122 | Türk Dil Bilgisi III- Sözcük Bilgisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO2131 | Türk Halk Edebiyatı I | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO2141 | Eski Türk Edebiyatı I | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO2151 | Yeni Türk Edebiyatı I | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT3032 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
BTO1811 | Bilgisayar I | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
EGT2011 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
SEC0001 | Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TRO2202 | Türk Dil Bilgisi IV: Cümle Bilgisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
TRO2212 | Türk Halk Edebiyatı II | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO2262 | Eski Türk Edebiyatı II | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO2232 | Yeni Türk Edebiyatı II | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO2242 | Genel Dilbilim | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
BTO1812 | Bilgisayar II | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
TRO2252 | Etkili İletişim | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
EGT2022 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TRO3261 | Anlama Teknikleri I: Okuma Eğitimi | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
TRO3271 | Anlama Teknikleri II: Dinleme Egitimi | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
TRO3251 | Çocuk Edebiyatı | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
TRO3291 | Dünya Edebiyatı | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
TRO3301 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 | |
EGT3111 | Özel Öğretim Yöntemleri I | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
EGT3011 | Sınıf Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TRO3312 | Anlatma Teknikleri I: Konuşma Eğitimi | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
TRO3322 | Anlatma Teknikleri II: Yazma Eğitimi | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
TRO3332 | Yabancılara Türkçe Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO3342 | Özel Öğretim Yöntemleri II | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
EGT2021 | Türk Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TRO3352 | Uygarlık Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2012 | Ölçme ve Değerlendirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TRO4361 | Tiyatro ve Drama Uygulamaları | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 | |
TRO4371 | Türkçe Ders Kitabı İncelemeleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EGT4011 | Okul Deneyimi 1 | 1 | 4 | 0 | 3 | 6 | |
EGT4021 | Rehberlik | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
EGT4051 | Özel Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0002 | Seçmeli 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TRO4402 | Dil ve Kültür | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EGT3012 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT4012 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | 2 | 6 | 0 | 5 | 8 | |
SEC0003 | Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
SEC0004 | Seçmeli 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
SEC0005 | Sosyal Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
240 Program Toplam AKTS: | |||||||
Seçmeli 1 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TRO2271 | Eski Türk Edebiyatında Motifler | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TRO2281 | Türk Dili Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TRO2291 | Uygulamalı Söz Sanatı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TRO2261 | Türkçe Öğretiminde Edebi Metinler | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TRO4532 | Sözbilimsel Yapı Kuramı ve Metin Çözümlemeleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TRO4522 | Söylem yapısı ve Tür kuramı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
Seçmeli 3 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TRO4152 | Sanat ve Edebiyat | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
TRO4452 | Yeni Türk Edebiyatında Nazım | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
TRO4462 | Eski Türk Edebiyatında Nazım | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
TRO4442 | Yaşayan Türk Lehçeleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
TRO4352 | Doğu ve Batı Düşüncesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
TRO4362 | Sinema ve Edebiyat | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
Seçmeli 4 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TRO4492 | Eski Türk Edebiyatı Metin Şerhi | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
TRO4502 | Türkiye Dışı Türk Edebiyatları | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
TRO4351 | Diksiyon | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
TRO4482 | Yeni Türk Edebiyatı Metinleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
TRO4472 | Eski Türk Edebiyatı Metinleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
TRO4512 | Çağdaş Türk Edebiyatı | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
Seçmeli 2 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TRO4341 | Önemli Günler, Haftalar ve Sunumları | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
TRO4321 | Kelime Bilgisi Uygulamaları | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
TRO4221 | Cümle Bilgisi Uygulamalari | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
TRO4121 | Sanat Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
TRO4131 | Anlambilim | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
Sosyal Seçmeli 1 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ITB3010 | Sosyoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3420 | Osmanlı Devletinin Toplumsal Yapısı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3020 | Felsefeye Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3270 | İstanbul: Dün, Bugün ve Yarın | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3210 | Çağdaş Toplum ve İletişim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3011 | Basketbol Temel Teknik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3012 | Korfbol Temel Teknik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED4021 | Egzersiz ve Zihinsel Sağlık | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED4022 | Tenis Teknik ve Taktik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED4031 | Halk oyunları Temel Figür Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED4032 | Temel Yüzme Teknikleri Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3041 | Futbol ve Temel Hareket Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3042 | Voleybolda Temel Teknik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3051 | Hentbol Temel Teknik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
TRO1031 | Edebiyat Bilgi ve Kuramları I | 5 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 |
TRO1011 | Yazı Yazma Teknikleri | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 |
TRO1021 | Türk Dil Bilgisi I- Ses Bilgisi | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 |
TRO1041 | Yazili Anlatim I | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 |
TRO1051 | Sozlu Anlatim I | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
TRO1061 | Osmanlı Türkçesi I | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 |
EGT1011 | Eğitim Bilimine Giriş | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 |
ATA1031 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 1 | 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 |
MDB1051 | İngilizce I | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 1 | 4 |
TRO1072 | Türk Dil Bilgisi II- Şekil Bilgisi | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
TRO1082 | Edebiyat Bilgi ve Kuramları II | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
TRO1092 | Yazili Anlatim II | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 |
TRO1102 | Sozlu Anlatim II | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 |
TRO1022 | Osmanlı Türkçesi II | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 |
ATA1032 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II | 1 | 1 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 |
EGT1102 | Eğitim Psikolojisi | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 |
MDB1052 | İngilizce II | 1 | 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 |
TRO2131 | Türk Halk Edebiyatı I | 5 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 |
TRO2141 | Eski Türk Edebiyatı I | 5 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 |
TRO2151 | Yeni Türk Edebiyatı I | 5 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 |
EGT2011 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 |
TRO2122 | Türk Dil Bilgisi III- Sözcük Bilgisi | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 |
BTO1811 | Bilgisayar I | 1 | 1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 5 | 1 | 1 |
EGT3032 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 |
TRO2212 | Türk Halk Edebiyatı II | 5 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 1 |
TRO2262 | Eski Türk Edebiyatı II | 5 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 1 |
TRO2232 | Yeni Türk Edebiyatı II | 5 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 1 |
TRO2242 | Genel Dilbilim | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 |
EGT2022 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | 2 | 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 |
TRO2202 | Türk Dil Bilgisi IV: Cümle Bilgisi | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
BTO1812 | Bilgisayar II | 1 | 1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 1 | 1 |
TRO2252 | Etkili İletişim | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 1 |
TRO3261 | Anlama Teknikleri I: Okuma Eğitimi | 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 |
TRO3271 | Anlama Teknikleri II: Dinleme Egitimi | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 |
TRO3251 | Çocuk Edebiyatı | 5 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 |
EGT3111 | Özel Öğretim Yöntemleri I | 1 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 |
EGT3011 | Sınıf Yönetimi | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 |
TRO3301 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 |
TRO3291 | Dünya Edebiyatı | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 |
TRO3312 | Anlatma Teknikleri I: Konuşma Eğitimi | 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 |
TRO3322 | Anlatma Teknikleri II: Yazma Eğitimi | 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 |
TRO3332 | Yabancılara Türkçe Eğitimi | 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
EGT2012 | Ölçme ve Değerlendirme | 1 | 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 |
TRO3342 | Özel Öğretim Yöntemleri II | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 1 | 1 |
EGT2021 | Türk Eğitim Tarihi | 1 | 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 |
TRO3352 | Uygarlık Tarihi | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 |
TRO4371 | Türkçe Ders Kitabı İncelemeleri | 1 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 |
EGT4011 | Okul Deneyimi 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 |
EGT4021 | Rehberlik | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 1 | 1 |
EGT4051 | Özel Eğitim | 1 | 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 |
TRO4361 | Tiyatro ve Drama Uygulamaları | 3 | 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 2 | 3 | 2 | 1 |
EGT3012 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 |
EGT4012 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 |
TRO4402 | Dil ve Kültür | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |
TRO2261 | Türkçe Öğretiminde Edebi Metinler | 5 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 1 |
TRO2271 | Eski Türk Edebiyatında Motifler | 5 | 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 |
TRO2281 | Türk Dili Tarihi | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 |
TRO2291 | Uygulamalı Söz Sanatı | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 |
TRO4532 | Sözbilimsel Yapı Kuramı ve Metin Çözümlemeleri | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 |
TRO4522 | Söylem yapısı ve Tür kuramı | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 |
TRO4362 | Sinema ve Edebiyat | 5 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 1 |
TRO4352 | Doğu ve Batı Düşüncesi | 3 | 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 |
TRO4452 | Yeni Türk Edebiyatında Nazım | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 |
TRO4462 | Eski Türk Edebiyatında Nazım | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 |
TRO4442 | Yaşayan Türk Lehçeleri | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 |
TRO4152 | Sanat ve Edebiyat | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 |
TRO4482 | Yeni Türk Edebiyatı Metinleri | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 |
TRO4472 | Eski Türk Edebiyatı Metinleri | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 1 |
TRO4512 | Çağdaş Türk Edebiyatı | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 |
TRO4492 | Eski Türk Edebiyatı Metin Şerhi | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 2 |
TRO4502 | Türkiye Dışı Türk Edebiyatları | 5 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 |
TRO4351 | Diksiyon | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 1 | 4 |
TRO4321 | Kelime Bilgisi Uygulamaları | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 |
TRO4221 | Cümle Bilgisi Uygulamalari | 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 |
TRO4121 | Sanat Tarihi | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 1 |
TRO4131 | Anlambilim | 1 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 | 1 | 2 |
TRO4341 | Önemli Günler, Haftalar ve Sunumları | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 1 | 2 |
ITB3020 | Felsefeye Giriş | 1 | 2 | 4 | 4 | 3 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 |
ITB3270 | İstanbul: Dün, Bugün ve Yarın | 1 | 2 | 5 | 5 | 3 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 |
ITB3210 | Çağdaş Toplum ve İletişim | 1 | 1 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 |
ITB3010 | Sosyoloji | 1 | 1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 |
ITB3420 | Osmanlı Devletinin Toplumsal Yapısı | 3 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 3 | 2 | 1 |
BED3011 | Basketbol Temel Teknik Eğitimi | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BED3012 | Korfbol Temel Teknik Eğitimi | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BED4021 | Egzersiz ve Zihinsel Sağlık | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BED4022 | Tenis Teknik ve Taktik Eğitimi | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 |
BED4031 | Halk oyunları Temel Figür Eğitimi | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BED4032 | Temel Yüzme Teknikleri Eğitimi | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BED3041 | Futbol ve Temel Hareket Öğretimi | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BED3042 | Voleybolda Temel Teknik Eğitimi | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BED3051 | Hentbol Temel Teknik Eğitimi | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) VE PROGRAM ÇIKTISI (PÇ) İLİŞKİ MATRİSİ
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yettkinlik | |
PÇ-1 | X | X | ||||||
PÇ-2 | X | X | ||||||
PÇ-3 | X | |||||||
PÇ-4 | X | |||||||
PÇ-5 | X | |||||||
PÇ-6 | X | |||||||
PÇ-7 | X | |||||||
PÇ-8 | X | |||||||
PÇ-9 | X | X | ||||||
PÇ-10 |