| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Yabancılara Türkçe Öğretimi | TEB5102 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Türkçe Eğitimi ABD Türkçe Eğitimi Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Bayram Baş |
| Dersi Veren(ler) | Ali Fuat Arıcı |
| Asistan(lar)ı | Selim Tiryakioğlu |
| Dersin Amacı | Yurt dışında doğup büyüyen ve Türkçeden başka bir dil ile hayatını devam ettirmek zorunda kalan, fakat Türkçeyi de tam olarak öğrenemeyen Türk Çocuklarına Türkiye Türkçesinin öğretim programlarını hazırlaması. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Dil, iki dillilik kavramı, kültür, iki kültürlülük, iki dillilerin dil ve kültür problemleri. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Türkçenin ana dil olarak ve yabancı dil olarak öğretimi arasındaki farklılıkları belirleyebileceklerdir.
- Dil öğretim yöntem, teknik, strateji ve yaklaşımlarını tanımlayabilecek ve açıklayabileceklerdir.
- Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılabilecek yöntem, teknik, strateji ve yaklaşımları belirleyebilecek, bunlarla ilgili programlar geliştirebilecek ve uygulayabileceklerdir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretimindeki gelişmeler | |
| 2 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretimindeki gelişmeler | |
| 3 | Türkçenin ses özellikleri | |
| 4 | Türkçenin ses özellikleri | |
| 5 | Türkçenin ek özellikleri | |
| 6 | Türkçenin ek özellikleri | |
| 7 | Türkçede kelimeler | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Türkçede kelimeler | |
| 10 | Türkçede cümle | |
| 11 | Türkçede cümle | |
| 12 | Türkçe öğretim yöntemleri | |
| 13 | Türkçe öğretim yöntemleri | |
| 14 | Türkçe öğretim yöntemleri | |
| 15 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretimindeki gelişmeler | |
| 16 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretimindeki gelişmeler |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 20 |
| Sunum/Jüri | 1 | 20 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 40 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 40 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 19 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|