Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Yabancılara Türkçe Öğretimi | TEB5102 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Türkçe Eğitimi ABD Türkçe Eğitimi Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Bayram Baş |
Dersi Veren(ler) | Ali Fuat Arıcı |
Asistan(lar)ı | Selim Tiryakioğlu |
Dersin Amacı | Yurt dışında doğup büyüyen ve Türkçeden başka bir dil ile hayatını devam ettirmek zorunda kalan, fakat Türkçeyi de tam olarak öğrenemeyen Türk Çocuklarına Türkiye Türkçesinin öğretim programlarını hazırlaması. |
---|---|
Dersin İçeriği | Dil, iki dillilik kavramı, kültür, iki kültürlülük, iki dillilerin dil ve kültür problemleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Türkçenin ana dil olarak ve yabancı dil olarak öğretimi arasındaki farklılıkları belirleyebileceklerdir.
- Dil öğretim yöntem, teknik, strateji ve yaklaşımlarını tanımlayabilecek ve açıklayabileceklerdir.
- Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılabilecek yöntem, teknik, strateji ve yaklaşımları belirleyebilecek, bunlarla ilgili programlar geliştirebilecek ve uygulayabileceklerdir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretimindeki gelişmeler | |
2 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretimindeki gelişmeler | |
3 | Türkçenin ses özellikleri | |
4 | Türkçenin ses özellikleri | |
5 | Türkçenin ek özellikleri | |
6 | Türkçenin ek özellikleri | |
7 | Türkçede kelimeler | |
8 | Ara sınav | |
9 | Türkçede kelimeler | |
10 | Türkçede cümle | |
11 | Türkçede cümle | |
12 | Türkçe öğretim yöntemleri | |
13 | Türkçe öğretim yöntemleri | |
14 | Türkçe öğretim yöntemleri | |
15 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretimindeki gelişmeler | |
16 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretimindeki gelişmeler |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 40 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 40 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 19 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|