Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Etkili İletişim | TRO2252 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Muhammed Eyyüp Sallabaş |
Dersi Veren(ler) | Ali Fuat Arıcı |
Asistan(lar)ı | Emre Yazıcı |
Dersin Amacı | Öğrencilere sınıf içi ve kişiler arası iletişim becerilerini kazandırarak onların ileriki yaşamlarında bu becerileri kullanmalarını sağlamak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Kişilerarası iletişimin tanımı, iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- İletişim kavramı hakkında bilgi sahibi olunur.
- İletişim kanalları öğrenilir.
- İletişim çatışmaları ve çözüm yolları fark edilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim kavramı | |
2 | İletişim modeli | |
3 | İletişim modeli | |
4 | İletişimin unsurları ve özellikleri | |
5 | Etkili dinleme ve geri bildirim | |
6 | Sözlü iletişim | |
7 | Sözsüz iletişim | |
8 | Kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler | |
9 | İletişimi kolaylaştıran etkenler | |
10 | Duyguların iletişimde rolü ve kullanılması | |
11 | İletişimde çatışma ve önlenmesi | |
12 | Sınıf içi iletişim | |
13 | Öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar | |
14 | Resmî iletişim usulleri | |
15 | İletişim uygulamaları | |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 70 | |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 10 |
Sunum/Jüri | 2 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 3 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|