Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
KLİMA II | MAK4251 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | MAK2051 TERMODİNAMİK I |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Makine Mühendisliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Makine Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Zeynep Düriye BİLGE |
Dersi Veren(ler) | Ş.Özgür ATAYILMAZ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Endüstriel Klima ile ilgili temel bilgilerin aktarılması |
---|---|
Dersin İçeriği | Suyun Nemli Hava İçerisinde Buharlaşması Ve Kütle Transferi / Soğutucu Sistemler / Evaporatif Soğutma Yöntemi İle Mahal Kliması (Tekstil Kliması) / Tüm Sulu Klima Sistemleri /Tüm Havalı Klima Sistemleri / Su Hava Karışımlı Sistemler/Hava Kanalları Hesabı Ve Konstrüksiyon / Endüstriyel Klima Uygulama Örnekleri / Klima Otomasyonu |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bir mahalin iklimlendirme ve havalandırması için gerekli ekipmanlar hakkında bilgi sahibi olacaklar ve tasarım yapabilme becerisini kazanacaklar.
- Sığınak vb. gibi özel yerlerin havalandrıması, evaporatif soğutma, hava nem kontrolü gibi özel konular hakkında bilgi sahibi olacaklar.
- En ekonomik sistem tasarımı yapabilme becerisini kazanacaklardır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Suyun Nemli Hava İçerisinde Buharlaşması Ve Kütle Transferi | Ders ile ilgili kütüphane ve literature araştırması yapılacak |
2 | Suyun Nemli Hava İçerisinde Buharlaşması Ve Kütle Transferi | Ders ile ilgili kütüphane ve literature araştırması yapılacak |
3 | Soğutucu Sistemler | Ders ile ilgili kütüphane ve literature araştırması yapılacak |
4 | Soğutucu Sistemler | Ders ile ilgili kütüphane ve literature araştırması yapılacak |
5 | Evaporatif Soğutma Yöntemi İle Mahal Kliması (Tekstil Kliması) | Ders ile ilgili kütüphane ve literature araştırması yapılacak |
6 | Evaporatif Soğutma Yöntemi İle Mahal Kliması (Tekstil Kliması) | Ders ile ilgili kütüphane ve literature araştırması yapılacak |
7 | Tüm Sulu Klima Sistemleri | Ders ile ilgili kütüphane ve literature araştırması yapılacak |
8 | I. Ara Sınav | |
9 | Tüm Sulu Klima Sistemleri | Ders ile ilgili kütüphane ve literature araştırması yapılacak |
10 | Tüm Havalı Klima Sistemleri | Ders ile ilgili kütüphane ve literature araştırması yapılacak |
11 | Su Hava Karışımlı Sistemler | Ders ile ilgili kütüphane ve literature araştırması yapılacak |
12 | Hava Kanalları Hesabı Ve Konstrüksiyon | Ders ile ilgili kütüphane ve literature araştırması yapılacak |
13 | Endüstriyel Klima Uygulama Örnekleri / 2. Ara Sınav | Ders ile ilgili kütüphane ve literature araştırması yapılacak |
14 | Endüstriyel Klima Uygulama Örnekleri | Ders ile ilgili kütüphane ve literature araştırması yapılacak |
15 | Klima Otomasyonu | Ders ile ilgili kütüphane ve literature araştırması yapılacak |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 0 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|