Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Almanca Okuma Konuşma | MDB4041 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Fizik Lisans Programı Seçmeli @ İnşaat Mühendisliği Lisans Programı (İngilizce) Seçmeli @ İnşaat Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı Seçmeli @ Kimya Lisans Programı Seçmeli @ Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans Programı Seçmeli @ İstatistik Lisans Programı Seçmeli @ Makine Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ Kimya Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ Kimya Mühendisliği Lisans Programı (İngilizce) Seçmeli @ Mimarlık Lisans Programı Seçmeli @ Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Endüstri Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Modern Diller Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Betül Özel |
Dersi Veren(ler) | Ercan Muharrem Erkuş |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı çeşitli konulardaki metinlerin okunması, çözümlenmesi, üzerinde çalışılması ve konuşulmasıdır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğin kapsamında okuma stratejilerinin geliştirilmesi, yeni sözcük bilgisinin ediniminin sağlanması, metin konuları hakkında konuşabilme ve metinlere yorum yapabilme becerilerinin kazandırılması hedeflenmektedir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, (Okuma) Farklı zorluk derecelerindeki metinleri okuyup anlayabilecekler.
- Öğrenciler, (Konuşma) Okudukları metinler ile ilgili yorum yapabilecekler.
- Öğrenciler, (Sözcük Bilgisi) Okunan metinler çerçevesinde yeni sözcük bilgisi edinebileceklerdir.
- Öğrenciler,konuşulan konularla ilgili kısa notlar alarak kendilerini daha iyi ifade edebileceklerdir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | *Güncel konuları hakkında konuşmak *Belirlenen konu hakkında kompozisyon yazmak ve konu ile ilgili konuşmak |
2 | Metin : “Fridolin Frost, der Bumerang Weltmeister” Metin : “Tödliche Stunden” Metin ile ilgili çalışmalar: *Metnin başlığı hakkında görüşlerin paylaşılması *Metin okunduktan sonra konu hakkında konuşulması *İlgili çalışmaların yapılması | * Derste işlenecek metinlerdeki bilinmeyen sözlüklerin karşılıklarını bulmak * Konu ile ilgili kelime listesi oluşturmak |
3 | Metin : “Alles Gute zum Geburtstag – Hamburger!” Metin ile ilgili çalışmalar: * Metnin başlığı hakkında görüşlerin paylaşılması *Metin okunduktan sonra konu hakkında konuşulması *İlgili çalışmaların yapılması | * Derste işlenecek metinlerdeki bilinmeyen sözlüklerin karşılıklarını bulmak * Konu ile ilgili kelime listesi oluşturmak |
4 | Metin: “Marken – Manie” Metin ile ilgili çalışmalar: * Metnin başlığı hakkında görüşlerin paylaşılması *Metin okunduktan sonra konu hakkında konuşulması *İlgili çalışmaların yapılması | * Derste işlenecek metinlerdeki bilinmeyen sözlüklerin karşılıklarını bulmak * Konu ile ilgili kelime listesi oluşturmak |
5 | Metin: “Rauchen” Metin ile ilgili çalışmalar: * Metnin başlığı hakkında görüşlerin paylaşılması *Metin okunduktan sonra konu hakkında konuşulması *İlgili çalışmaların yapılması | * Derste işlenecek metinlerdeki bilinmeyen sözlüklerin karşılıklarını bulmak * Konu ile ilgili kelime listesi oluşturmak |
6 | Metin : “Albert Einstein: das dumme Genie” Metin ile ilgili çalışmalar: * Metnin başlığı hakkında görüşlerin paylaşılması *Metin okunduktan sonra konu hakkında konuşulması *İlgili çalışmaların yapılması | * Derste işlenecek metinlerdeki bilinmeyen sözlüklerin karşılıklarını bulmak * Konu ile ilgili kelime listesi oluşturmak |
7 | Metin : “Keine Krankheit wie jede andere : AIDS” Metin ile ilgili çalışmalar: * Metnin başlığı hakkında görüşlerin paylaşılması *Metin okunduktan sonra konu hakkında konuşulması *İlgili çalışmaların yapılması | * Derste işlenecek metinlerdeki bilinmeyen sözlüklerin karşılıklarını bulmak * Konu ile ilgili kelime listesi oluşturmak |
8 | Metin : “Mobbing in der Schule.” Metin ile ilgili çalışmalar: * Metnin başlığı hakkında görüşlerin paylaşılması *Metin okunduktan sonra konu hakkında konuşulması *İlgili çalışmaların yapılması | * Derste işlenecek metinlerdeki bilinmeyen sözlüklerin karşılıklarını bulmak * Konu ile ilgili kelime listesi oluşturmak |
9 | 1. VİZE | |
10 | Metin : “Manchmal schneller als die Polizei – der Dedektiv” Metin ile ilgili çalışmalar: * Metnin başlığı hakkında görüşlerin paylaşılması *Metin okunduktan sonra konu hakkında konuşulması *İlgili çalışmaların yapılması | * Derste işlenecek metinlerdeki bilinmeyen sözlüklerin karşılıklarını bulmak * Konu ile ilgili kelime listesi oluşturmak |
11 | Metin: “Bungee – der Spass für gelanweilte Grossstaedtler?” Metin ile ilgili çalışmalar: * Metnin başlığı hakkında görüşlerin paylaşılması *Metin okunduktan sonra konu hakkında konuşulması *İlgili çalışmaların yapılması | * Derste işlenecek metinlerdeki bilinmeyen sözlüklerin karşılıklarını bulmak * Konu ile ilgili kelime listesi oluşturmak |
12 | Metin: “Warum ist das Mamut ausgestorben?” Metin ile ilgili çalışmalar: * Metnin başlığı hakkında görüşlerin paylaşılması *Metin okunduktan sonra konu hakkında konuşulması *İlgili çalışmaların yapılması | * Derste işlenecek metinlerdeki bilinmeyen sözlüklerin karşılıklarını bulmak * Konu ile ilgili kelime listesi oluşturmak |
13 | Metin: “Onkel Tom’s Hütte und Ende der Sklaverei” Metin ile ilgili çalışmalar: * Metnin başlığı hakkında görüşlerin paylaşılması *Metin okunduktan sonra konu hakkında konuşulması *İlgili çalışmaların yapılması | * Derste işlenecek metinlerdeki bilinmeyen sözlüklerin karşılıklarını bulmak * Konu ile ilgili kelime listesi oluşturmak |
14 | Sunum | *Belirlenen konunun sunumuna hazırlanılması |
15 | Sunum | *Belirlenen konunun sunumuna hazırlanılması |
16 | FINAL |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 70 | |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 4 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|