Atatürk İlk. ve İnk. Tar. ABD Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Yüksek Lisans Programı
Programı Sunan Akademik Birim | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Programın Türü | Yüksek Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Yüksek Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Atatürk İlk. ve İnk. Tar. ABD Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Yüksek Lisans Programı alanında Yüksek Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | Bu programa başvuran bütün adayların genel başarı notu, aday değerlendirme jürisi tarafından ALES puanının %60’ı, lisans genel not ortalamasının %20’si ve giriş sınavı sonucunun %20’si dikkate alınarak hesaplanır. Yapılan sıralama sonucunda kontenjan sayısı kadar aday programa kabul edilir. Kayıt kabul koşullarının ayrıntısı YTÜ lisansüstü yönetmeliğinin Madde 10 (4-a) da belirtilmiştir. Bilgisi için http://www.fbe.yildiz.edu.tr/haberler.php?id=121 adresine başvurunuz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Öğrencilerin özel öğrencilik, farklı üniversitelerden yatay geçiş, ilişiklerinin kesildiği daha önceki lisansüstü programından alıp başarılı olduğu en fazla 4 ders için ders saydırma işlemi uygulanır | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin; min 21 yerel kredilik 7 ders, bir seminer dersi ve bir tez almaları, tüm derslerden en az CB derecesi ile başarılı olmaları, 90-120 AKTS kredisi almış ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 2.50/4.00 olması gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Yüksek Lisans programında öncelikli olarak öğrencilerin Modern Türkiye Tarihi’nin siyasal, sosyal, ekonomik ve kültürel gelişmeleri hakkında bilgi birikimlerini artırması hedeflenmektedir. Bu doğrultuda programda verilen dersler, öğrencinin eleştirel ve analitik düşünme becerisini artırmaya yöneliktir. Eğitim süresi içerisinde öğrencinin bu beceriyi kendi araştırma alanlarına taşımaları, çalışmalarını farklı disiplinlerin katkılarına açık olarak yürütebilmeleri sağlanmaktadır. Özellikle programda açılan seçmeli dersler, sosyal bilimler alanındaki farklı disiplinler ile işbirliği yapma imkanı tanımaktadır. Programda öğrencilerin demokratik katılıma açık, yurttaşlık bilincine ve sorumluluğuna sahip kişiler olarak modern Türkiye tarihini ve güncel meseleleri sahip oldukları birikim çerçevesinde değerlendirebilmeleri ve bilimsel araştırma bilgisine sahip kişiler olarak yetiştirilmeleri ve bu çerçevede yeni bilimsel araştırma üretmeleri ve paylaşmaları hedeflenmektedir. Bilimsel çalışmalarını devam ettirmek isteyen mezunlar yine aynı alanda yürütülen doktora programını tercih etmektedirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Programdan mezun olanlar üniversitelerde Atatürk İlkeleri ve Inkılap Tarihi okutmanı olarak da iş bulabilmektedirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler doktora programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | (1) Öğrenci, kayıt yaptırdığı dersin en az %70’ine devam etmek zorundadır. (2) Bir yarıyıl içinde her ders için en az iki başarı ölçümü yapılır. İlgili öğretim üyesinin takdirine göre bunlardan en az biri mutlaka yazılı sınav şeklinde yapılmalıdır. Tek sınav yapılması durumunda diğer değerlendirme ödev, proje, laboratuar raporu veya benzeri uygulama çalışması biçiminde yapılabilir. (3) Yarıyıl sonunda dersin bütünüyle ilgili bir sınav yapılır. İlgili dersin öğretimüyesince, öğrenciye aldığı her ders için, yarıyıl içi çalışmaların %40-%60 ve yarıyıl sonu sınav notunun %60-%40’ı dikkate alınarak başarı notu hesaplanır. F0 notu hariçbaşarısızlık durumunda öğrenciye akademik takvimde belirlenen tarihlerde bütünleme sınavı hakkı tanınır. (4) Başarı notları aşağıdaki şekilde tanımlanır: a)
b) Ayrıca aşağıdaki harf notlarından; 1) G: Geçer/Başarılı, 2) K: Kalır/Başarısız, 3) M: Muaf, 4) E: Eksik olarak tanımlanır. (5) Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun; en az CB (2.50 (6) Bir öğrencinin derslerini başarı ile tamamlamış sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.50 olması gerekir. (7) Bir dersten CC, DC, DD, FD, FF ve F0 harf notunu alan öğrenci, bu dersten başarısız sayılır. Bu notlar AGNO hesabına katılır. (8) G (Geçer/Başarılı) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir. K (Kalır/Başarısız) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir. M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek enstitü yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilir. G, K ve M notları AGNO hesabına katılmaz. E (Eksik) notu, öğrencinin devam ettiği ders için öğretim üyesi tarafından otomasyon sistemine girilemeyen notu ifade eder. Bu notlar enstitü yönetim kurulu kararı ile sisteme işlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olmak için öğrencilerin; min 21 yerel kredilik 7 ders, bir seminer dersi ve bir tez almaları, tüm derslerden en az CB derecesi ile başarılı olmaları, min. 120 AKTS kredisi almış ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 2.50/4.00 olması gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Mezunlar, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi alanında mesleki formasyona sahip uzmanlar olurlar
- Mezunlar, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi alanında bilimsel araştırmalar yapabilme becerisini kazanırlar
- Mezunlar, bilgi ve fikir sahibi haline gelir, eleştirel ve analitik düşünme becerisini kazanırlar
- Mezunlar, Demokratik katılıma yatkın, yurttaş bilinç ve sorumluluğuna sahip bireyler olarak yetişirler
- Mezunlar, ulusal ve uluslararası işbirliği ve dayanışma anlayışı içinde toplumun bilimsel ve kültürel kalitesinin artmasına katkıda bulunurlar
- Öğretim kadroları ve öğrenciler Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi alanında birbirini tamamlayıcı bütünlüğüne sahip olur
- Mezunlar, düşüncelerini yazıya dökebilen ve etkin biçimde aktarabilen, araştırma yetileriyle donanmış ve genel kültür sahibi bireyler olarak yetişir
- Mezunlar, yenilikleri izleyen, gelişmeye açık, toplumsal duyarlılığa sahip, eleştirel uslamlamayı içselleştirmiş, çağdaş değerlerin pekiştirilip derinleştirilmesine, ortaklaşa çalışmaya açık ve yatkın olurlar
- Mezunlar, hayat boyu öğrenmeye yatkınlık duyarlar
- Mezunlar, sosyal bilimlerde araştırma etiğine sahip olurlar
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ATA5122 | Osmanlı İmparatorluğu'nda Siyasal Partiler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC 01 | Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC 002 | Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC 003 | Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ATA5106 | Türkiye'de Tarihyazımı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA5123 | XX.Yüzyıl Siyasi Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC 004 | Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA5001 | Seminer | 0 | 1 | 0 | 0 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ATA5000 | Yüksek Lisans Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ATA5000 | Yüksek Lisans Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
120 Program Toplam AKTS: | |||||||
Seçmeli Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ATA5100 | Osmanlı Türkçesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA5101 | Osmanlı Türkçesine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA5102 | Osmanlıca Belge Türleri ve Okumaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA5103 | Tanzimattan Cumhuriyete Hukukta Modernleşme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA5104 | Kurtuluş savaşı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA5105 | Türkiye’de Kültür ve Siyaset | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA5107 | Türkiye’de Kimlik Politikaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA5108 | Türkiye'de Kadın ve Toplumsal Cinsiyet | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA5109 | Sözlü Tarih | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA5111 | Türk Modernleşme Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA5122 | Osmanlı İmparatorluğu'nda Siyasal Partiler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA5113 | Atatürk İlkeleri ve Devrimleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA5114 | Tarih Yazımında Yöntem ve Kaynaklar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA5115 | Cumhuriyet Dönemi İktisat Tarihi I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA5116 | Cumhuriyet Dönemi İktisat Tarihi II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA5117 | Jön Türkler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA5118 | Cumhuriyet Dönemi Türk Dış Politikası | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA5119 | Devlet Teorileri ve Kemalizm | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
ATA5111 | Türk Modernleşme Tarihi | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ATA5122 | Osmanlı İmparatorluğu'nda Siyasal Partiler | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ATA5113 | Atatürk İlkeleri ve Devrimleri | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ATA5114 | Tarih Yazımında Yöntem ve Kaynaklar | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 |
ATA5115 | Cumhuriyet Dönemi İktisat Tarihi I | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ATA5116 | Cumhuriyet Dönemi İktisat Tarihi II | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ATA5117 | Jön Türkler | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ATA5118 | Cumhuriyet Dönemi Türk Dış Politikası | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ATA5119 | Devlet Teorileri ve Kemalizm | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ATA5104 | Kurtuluş savaşı | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ATA5105 | Türkiye’de Kültür ve Siyaset | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ATA5100 | Osmanlı Türkçesi | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ATA5101 | Osmanlı Türkçesine Giriş | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ATA5102 | Osmanlıca Belge Türleri ve Okumaları | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ATA5103 | Tanzimattan Cumhuriyete Hukukta Modernleşme | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ATA5107 | Türkiye’de Kimlik Politikaları | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ATA5108 | Türkiye'de Kadın ve Toplumsal Cinsiyet | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ATA5109 | Sözlü Tarih | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ATA5001 | Seminer | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ATA5000 | Yüksek Lisans Tezi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) VE PROGRAM ÇIKTISI (PÇ) İLİŞKİ MATRİSİ
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yettkinlik | |
PÇ-1 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-2 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-3 | X | X | X | X | ||||
PÇ-4 | X | X | ||||||
PÇ-5 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-6 | X | X | X | |||||
PÇ-7 | X | X | X | X | X | X | X | X |
PÇ-8 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-9 | X | X | X | |||||
PÇ-10 | X | X | X | X | X | X |